Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: VU+ Solo2 VS Dreambox ?

  1. #1

    VU+ Solo2 VS Dreambox ?

    Har kört DB ett tag men haft strul med min 800a HD på slutet och nu är han dör RiP =( men har tittat lite på VU+ boxar och undrar hur de är när jag kört Openpli på min 7020 och gjorde även det på min 800a innan med. Är VU+ lika lätt att flasha och ställa in eftersom jag e inkörd på DBs med Openpli?

    Mvh

    Satwizz

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    jag kör PLIjade och openPLI på mina dreamboxes ändock BH på min nya solo2, och det tänker jag fortsätta med.
    På VU+ är det usbpinne som gäller för flash.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Jag körde DM 800, ingen clone, utan original ett par år. Det var låsningar med omstart som följd kanske 2-3 ggr per dygn.
    Skaffade sen en VU Duo för ca 2 år sedan och har aldrig någonsin haft en bättre box. Jag har haft ett antal satellit boxar sedan mitten av 90 talet så mitt uttalande
    om VU+Duo boxen är ganska välgrundat. Helt suverän box tillsammans med programvaran Blackhole, som jag kör!!
    Kan verkligen rekommenderas!
    Flashningen gör du enkelt via usb porten på VU Duo, antar att det kan vara lika på Solo.
    VU solo har jag inte testat men den är ju "släkt" med VU Duo och äpplet brukar ju inte falla långt ifrån trädet.
    Kanske är så i det här fallet också?

    PS !
    Nu till våren kommer en VU Duo2 som ser mycket lovande ut http://linux-tv.com/vu-duo2-preview/
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  4. #4
    Tackar för de svaren =) det blev en VU+ Solo2

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vu+solo2 med Peterpan
    Av Robban2 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-06, 20:28
  2. Vu+ solo2 och duo2
    Av heggi i forum Vu+
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 11:43
  3. VU+ Solo2 med VXI image
    Av drzaphod i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-31, 15:01
  4. [LÖST] VU+ Solo2 HDMI-problem?
    Av snaijdarn i forum Vu+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 21:41
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss