Jag har köpt boxen , och labbat friskt med den. Den kör Spark image som standard. Tillverkas i Kina av Fulan som tydligen äger Spark som tar fram imagen. GM i Tyskland verkar bara packa boxen i lådor...
Jag stoppade i mitt Canal Digital kort i övre kortläsaren , och det funkade direkt. Därimot är Spark väldigt dålig och buggig. Texten på SD kanaler är alldeles för stor och täcker stor del av bilden samt hänger kvar ( har de tydligen löst i sista versionen .69) Texten på HD kanalerna är sällsynt och poppar upp då och då. Bruksanvisningen är förvirrande, och talar inte om hur man sätter upp boxen, utan visar hur det blir. Tex finns det inget hur man ser på en kanal och spelar in en annan ( fast det går om inte båda aktiveras från favoritlistan men måste ligga i lista). Jag har lagt på Sorgolos paket PKT Hyperion v3 som är Egnima2 baserat. vara det bästa Egnima2 paketet just nu fast jag får inte igång conax i OSCAM .Funkar bara så där någon minut så hänger det sig . http://www.sparkfans.net/viewtopic.php?f=76&t=44665. Boxen klarar dual boot dvs både Spark och Egnima2. PKT imagen innehåller massor av fräcka funktioner som tex Cooltv guid , Media player och Media portal




Svara med citat
