Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Börja med cardsharing

  1. #1

    Börja med cardsharing

    Hej,

    Jag har nu tänkt att prova på det här med cardsharing, men alla guider som jag hittat på nätet verkar vara flera år gamla så jag tänkte fråga om tips här.
    Så jag skulle bli tacksam om ni skulle kunna visa mig några guider som ni vet fungerar och gärna inställningar som behövs till Boxerkort med en USB läsare.
    Det jag efterstävar är en så enkel lösning som möjligt, spelar ingen roll vilka program som används, helst att de fungerar på min Win 7 dator, men jag kan installera linux på min andra dator och köra därifrån till Win 7 som har tv-kortet.

    Tack på Förhand
    Kalle

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    med risk för att låta dryg igen...vill du försöka lära dig lite om tekniken eller vill du bara ha igång en server och "glömma bort" den sen? det finns lite olika vägar att gå...

  3. #3
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger

    Sv: Börja med cardsharing

    Om man ska ha boxer måste man ha en hel dator då eller är det som vanligt att man lika gärna kan köra server på boxen istället? Ofta räcker det ju typ med två dm500 för att komma igång.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ett av dom enklaste programmen att komma igång med är Fausto om du kör windows.
    Det har stöd för DVBAPI som du behöver om du ska köra med ett tv-kort i datorn.

    Finns guider här på forumet under cardsharing/allmänt

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av kallekula88 Visa inlägg
    Hej,

    Så jag skulle bli tacksam om ni skulle kunna visa mig några guider som ni vet fungerar och gärna inställningar som behövs till Boxerkort med en USB läsare.
    Det jag efterstävar är en så enkel lösning som möjligt, spelar ingen roll vilka program som används, helst att de fungerar på min Win 7 dator, men jag kan installera linux på min andra dator och köra därifrån till Win 7 som har tv-kortet.

    Tack på Förhand
    Kalle
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    hur många kort clienter skall du ha (tv kort i datorn ?) om du bara skall använda ett kan du köra med acamd rakt av bara tala om vilken port kortläsaren sitter i ,men du kan bara köra en client på det kortet då.

  6. #6
    Tack för alla svar
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    med risk för att låta dryg igen...vill du försöka lära dig lite om tekniken eller vill du bara ha igång en server och "glömma bort" den sen? det finns lite olika vägar att gå...
    Hade tänkt att få igång nått enklare först och sen leta efter något mer anvancerat
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Ett av dom enklaste programmen att komma igång med är Fausto om du kör windows.
    Det har stöd för DVBAPI som du behöver om du ska köra med ett tv-kort i datorn.

    Finns guider här på forumet under cardsharing/allmänt

    MVH
    Fausto verkar funkera men fungerar det med min USB läsare, hittar inga inställningar för USB läsare.
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    hur många kort clienter skall du ha (tv kort i datorn ?) om du bara skall använda ett kan du köra med acamd rakt av bara tala om vilken port kortläsaren sitter i ,men du kan bara köra en client på det kortet då.
    Hade bara tänkt att använda ett tv kort.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kallekula88 Visa inlägg
    Fausto verkar funkera men fungerar det med min USB läsare, hittar inga inställningar för USB läsare.
    Jag har använt fausto med AD-tekniks Mp3.6 USB.
    Det skapas en virtuell comport som du väljer att ansluta med, den kommer upp i rullisten under "cards"-fliken i fausto.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #8
    ok, min läsare är dyker upp som en generic PC/SC USB card reader så det skapas ingen virutell com-port

  9. #9
    Rätta mig om jag har fel, men var själv sugen på Boxer Cardsharing men fick då som svar att Boxer kör något system som ej går köra cardsharing med.?

    Har jag fått fel uppgifter? Går det?

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    CS fungerar endast med delar av Boxers utbud (MPEG2-kanaler)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Börja från noll
    Av Mean i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 15:28
  2. Dreambox, var skall jag börja??
    Av Idiom i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 21:28
  3. [LÖST] Börja bränna
    Av bn i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 16:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss