Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 11 av 11

Ämne: Vilket TBS kort till min HTPC eller PC ?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok. Så vad är det för läsare men ska ha till datorn (eller servern i fråga). Ah, så du rekommenderar TBS3102 prylen. Har den brett stöd osv, funkar med de flesta kort osv. Den låter bra i alla fall. Tänkte på om den är bättre än alla de andra kortläsare som fanns på satpro. Tycks vara svårt få tag på just den kortläsaren ?

    Absolut, vore skoj, serverburk med 2-4st tbs6985, matade med ett eller flera kort, sedan multicasta ut det via nätverket osv. Alltså ren IPTV, då behöver man ju inget på klientsidan annat än att kunna titta på IPTV streamen. Och på gigabit nät så lär det nog inte vara några problem, däremot vet jag inte om en server kan fixa ut så många kanaler via nätverket, förutsätter antagligen att den inte behöver jobba mot lokala hårddisken, men i övrigt borde det gå bra.

    Så sista kvarstående problemet är just kortläsaren, bah finns en uppsjö av sådana. Nu blev det jobbigt igen

    Iofs så kan jag redan nu köra en burk med linux, ganska bra sådan, dual core, och i den kan jag ju köra kortserver, även leka med CSP och annat, och köra TBS kortet i windows burken, och sedan plocka koderna från linuxdatorn. Det har dock inte någon pcie slots, men allt går att fixa med tiden.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2013-03-01 klockan 15:16.

Liknande ämnen

  1. Viasat och DVB-s kort i HTPC eller dylikt!
    Av Kalledoo i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 15:17
  2. Vilket DVB-C kort till datorn?
    Av newneal i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 16:08
  3. Digital-TV-kort till HTPC för UPC?
    Av Starmac i forum HTPC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:06
  4. Vilket Tv kort till datorn?
    Av Ravenofoden i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 15:40
  5. Vilket kort till CD
    Av Buller i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 22:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss