Hej!

Har varit utan min box i flera månader nu rättare sagt sedan ovädret kom till Gävle då min box slutade fungerade.
Felmeddelandet jag fick då var tuner fail óch jag tänkte genast "byte av tuner" sagt och gjort så bytte jag tuner men boxen fungerar inte då heller så jag testade en extra tuner men ingen lycka då heller.''

Började leta massa lösningar på forum och har testat dem flesta, biltema switch, spaun switch, nya kablar kollat f-kontakterna osv men ingen lycka.

Jag har en portabel satfinder och när jag kopplar i den sp har jag samma signal som jag hade innan på den "dvs nör allt fungerade" men jag har varken db eller snr i boxens satfinder.

Idag testade jag att koppla alla sladdar ifrån lnb:na till boxen med thor/astra läge men alla möjliga kombinationer visade 0,0db och 0 i snr.

Någon som kan gissa felet? är det mina lnbs som är trasiga?... och i så fall varför ger min portabla satfinder utslag?

Glömde nämna att jag har även testat ännu en dm800 och en sunray 800 se hd box som jag köpte men utan lycka,

SÅ det som återstår är nya lnbs och ny parabol sen är allt utbytt...... suck!

Mitt system:
2 twin lnb's
2 switchar
dm 800 box.

Kan nämna att före allt det här hände så hade jag 100% i signal på både canal digital och Viasat.

Tacksam för svar!