Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Dreambox DM 800 HD + Parabol installation problem.

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    vissa image funkar inte så bra.....openpli löser alla dina problem....om parabolen är verkligen rätt monterat.....vi måste få veta om vi ska kunna hjälpa dig vad har du för box original eller clone?

    Jaha okej. Jag räknar med att den är rätt monterad när man tar hit en kille som har med sig ett instrument att han inte blåser mig.. Jag har clone om det är nu "pirat".. Har pratat med denna killen och han påstår att det inte är något fel med boxen, men jag skulle vilja hävda att det är fel på den

  2. #12
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Möjlighet att prova boxen hos någon annan?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #13
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av flyyen Visa inlägg
    Alltså jag vet inte hur mycket man får skriva här. Jag kan inget alls om dreambox det är kille som har fixat detta åt mig. Programmerat den osv.. Va spelar det för roll vilken "Image" man har..
    Nu tror inte jag att du ens har något programkort så varför skulle vi hjälpa dig? Nej, be killen att fixa allt åt dig eftersom han verkar vara snäll som programmerar allt åt dig.
    Senast redigerad av nicolito den 2013-03-05 klockan 15:44.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    du stängde väl av boxen varjegång du höll på att testa kablarna
    annars kan du ha sabbat tunern när det är ström på boxen

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    flyyn, ja folk här vet lite mer om själva funktionaliteten i dreamboxen. Det konstiga är att du inte kan få upp något från viasat, eftersom det funkar med Thor CD, så bör du i alla fall kunna söka av kanalerna från Viasat (oavsett om du har kortet i boxen eller inte), och sedan kunna titta på den där ryska nyhetskanalen jag angav. Den är inte krypterad och ska fungera.

    Jag misstänker det är något med boxen som inte stämmer, för om du har en kabel direkt från LNBn (för viasat) in i boxen så ska det fungera. Du ska få signal och kunna söka av satelliten. Och eftersom du haft en firma där och han hade instrument så vet han att det är rätt, dvs din parabol tar emot satelliterna.

    Vilken box har du, ingen möjlighet att ta foton på den och lägga upp här, har du flera tuners i boxen osv ?

    Hur som helst låter konstigt att du kan söka av thor utan problem, sedan när man flyttar kabeln så borde det ju gå att söka av viasat. Låter mycket märkligt, jag skulle försöka få tag i någon som har en viasat box och låna den BARA för att se att den boxen, med kabel till LNBn fungerar. Så man verkligen vet att det bara är boxen som strular. Man kan bli tokig annars när man letar fel om man inte kan systematisk utesluta saker vid felsökning.

    jo1, ja just det, glömde säga det. Man måste stänga av allt (inte standby) när man flyttar kablar osv, man kan annars paja tuner eller LNB om man har otur.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2013-03-05 klockan 16:46.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    det vet ja DennisOlof skrev lite lustigt där bara

  7. #17
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    men när du drog kabeln direkt från lnb2/astra4a, byter du då i boxen så att du har astra4a på port a? för om du har kvar den på port b så kommer det inte funka!
    Det spelar absolut ingen som helst roll faktiskt, är den direktansluten till huvudet utan switch så skall det funka oavsett vilken port astra är satt på i konfigurationen på boxen.
    Senast redigerad av sleddog den 2013-03-12 klockan 07:31.

  8. #18
    hade samma problem, när jag gjort en kanalsökning så hittade jag alla kanaler men det gick bara att se på thor, bytte lnb och kablar till bättre kvalite och nu fungerar det kanon

  9. #19

    Byt DiSEqC

    Byt DiSEqC.
    Alla fungerar inte

Liknande ämnen

  1. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-02-01, 16:19
  2. Dreambox & parabol installation i Malmö
    Av salonica i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 17:33
  3. Ny installation av parabol / dreambox
    Av JockeK i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 16:21
  4. Dreambox DM500-S, installation
    Av manfred i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 19:44
  5. Dreambox 800hd + stabmotor (installation)
    Av hbmalte i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 19:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss