Resultat 1 till 10 av 59

Ämne: Streama över internet

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arcsky Visa inlägg
    Sitter på WiFi och kollar golf nu.

:no-sout-rtp-sap :no-sout-standard-sap :sout-all :ttl=3 :sout-keepVad innebär dessa värden? samt ab=128 ?

Vart kan jag se hastighten?
    Din hastighet mot internet kan du se på t.ex. www.bredbandskollen.se - se till att varken VLC eller något annat program/process käkar bandbredd när du testar.

:sout-all
    Tror jag ser till att alla delar (audio, video, subs) följer med i strömmen.

:ttl=3
    Tror jag syftar till Time To Live - vilket är en "nätverksfunktion"(?) som jag har noll koll på. Tror inte du behöver tänka på denna inställning.

:sout-keep
    Osäker på denna också, men tror den gör så att strömmen hålls öppen även om du t.ex. skulle byta "fil" i din VLC-spellista. Detta bör vara oväsentligt då din "fil" (stream) ju är oändlig; TV i realtid.

ab=128
    Är bitraten på ljudet. I min kodrad använder jag MP3 för ljudet och tycker 96 kbps och mono (ställs in genom channels=1) räcker gott till mina TV-strömmar (försöker få till så bra bildkvalitét som möjligt istället). Är du inte kräsen med ljudet och vill få ner storleken på strömmen så kan du testa med 64 kbps.
    Senast redigerad av Jicarala den 2013-03-10 klockan 19:50.

Liknande ämnen

1. streama tv över internet (dreambox 800 )
    Av cachorro i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 14:39
  2. Streama med Web-X-TV över internet
    Av SundaY i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:53
  3. Streama över internet till VLC
    Av mrdanne i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 09:49
  4. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss