Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 59

Ämne: Streama över internet

  1. #41
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Japp, jag har 100 på bägge ställena...



    Jag har öppnat port 8001, 80, 8080. Har bara virusprogram så har inte ens brandvägg...



    Det funkar ju inte :S Om vi säger mitt ip nummer är 254.78.53.54 å jag öppnat port 8080 å 80 så kommer jag åt webinterface från min surfplatta på hotellet men sen tar det stopp. När jag öppnar .m3u händer det ingeting. Varken på dator med vlc eller på min surfplatta med vlc alt mxplayer (android nexus 7)

    Sen så har jag ett mycket irriterande problem att om jag sätter inloggning på webinterface kan jag inte logga in. Jag vet användarnamn är root och jag har själv ändrat lösen till boxen. Går inte logga in ändå
    Har du testat det här, öppna port 8001 till dreamboxen, öppna webinterfacet och högerklicka på den kanal du vill streama och välj spara länk som.. öppna länken i anteckningar och ändra lokala ip adressen till externa. sen är det bara att öppna filen VLC
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    Har du testat det här, öppna port 8001 till dreamboxen, öppna webinterfacet och högerklicka på den kanal du vill streama och välj spara länk som.. öppna länken i anteckningar och ändra lokala ip adressen till externa. sen är det bara att öppna filen VLC
    Det funkar inte :S Händer ingeting i VLC när jag gör så..
    Funkar inte heller när jag kör fliken webtv i webinterface.
    Funkar inte heller om jag väljer att öppna m3u filen direkt från webinterface sida.
    Sen så om jag lösenordsskyddar webinterface kan jag inte komma förbi inloggningen. Verkar inte vara rätt lösen och användarnamn. root och dreambox är väl standard? det har jag nu ändrat men likförbannat kan jag inte komma in :S så än så länge måste jag köra oskyddat
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-03-31 klockan 19:25.

  3. #43
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om du sitter på ett hotell så har du garanterat INTE 100/100 mbps snarare 1-2 mbps.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Om du sitter på ett hotell så har du garanterat INTE 100/100 mbps snarare 1-2 mbps.
    Jamen vad spelar det för roll nu?! :P jag kan ju inte ens få skiten att funka internt på min dator i samma hus som boxen

  5. #45
    Spara ner m3u filen

    öppna den med en editor

    vilken IP står i m3u filen?

    Är det en 192. adress?

    //know

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av know Visa inlägg
    Spara ner m3u filen

    öppna den med en editor

    vilken IP står i m3u filen?

    Är det en 192. adress?

    //know
    Har provat både med 192 interna ip:et och provat istället att lägga dit mitt externa.. inget av dom funkar!

  7. #47
    Ok om jag läser det rätt står din interna IP i m3u filen.

    Ligger din dator (den du testar internt med) på samma IP range? Typ om du ligger på BBB nät och har extern IP på datorn men låter ditt interna LAN hanteras av en router så ligger ni inte på samma nät.

    Du påstår tidigare att du öppnat port 8001 80 och 8080 men samtidigt att du inte har någon brandvägg.......

    Kör du Windows på din pc du testar med? I så fall har du högst troligt brandvägg. Stäng ner den helt under tiden du testar.

    //know

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av know Visa inlägg
    Ok om jag läser det rätt står din interna IP i m3u filen.

    Ligger din dator (den du testar internt med) på samma IP range? Typ om du ligger på BBB nät och har extern IP på datorn men låter ditt interna LAN hanteras av en router så ligger ni inte på samma nät.

    Du påstår tidigare att du öppnat port 8001 80 och 8080 men samtidigt att du inte har någon brandvägg.......

    Kör du Windows på din pc du testar med? I så fall har du högst troligt brandvägg. Stäng ner den helt under tiden du testar.

    //know
    Nu förstod inte jag dig riktigt.. men såhär har jag gjort.
    1. Först testat med min dator hemma med tex ip nr 192.168.1.134. Då har jag gått in på webinterface och tagit hem m3u filen. Inne i den har det stått ett internt ip såklart och det har inte funkat.

    2. Jag har provat med en enhet som är uppkopplad utanför hemmet. Laddat ner m3u filen och då får jag ju såklart en extern ipadress istället i m3u filen. Det har inte heller funkat då.

    Jag trodde det syftades på mjukvarubrandvägg, inte hårdvaru. Jag har en router och har öppnat portarna 8001 80 och 8080 på dreamboxens ipnr.
    Så det enda som rullar på i windows är nod32 och inte någn brandvägg där.

  9. #49
    1 ok det har inte funkat

    2 Ren lögn då du fortfarande får intern IP i m3u filen. Tror du att boxen känner av vart du är och byter ip för att det skall funka för dig att strema eller?

    Här försöker man hjälpa dig....

    Kan du dra tummen ur röven och gå in på kontrollpanalen och kolla att brandväggen som är inbyggd i windows och helt oberoende av vad du kör för antivirus program är helt avstängd på alla interface ?????

    Ger upp nu och säger bara : otur för dig att din box tydligen är trasig. då det inte funkar på din dator men din magiska kompis får det att fungera.

    //know

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av know Visa inlägg
    1 ok det har inte funkat

    2 Ren lögn då du fortfarande får intern IP i m3u filen. Tror du att boxen känner av vart du är och byter ip för att det skall funka för dig att strema eller?

    Här försöker man hjälpa dig....

    Kan du dra tummen ur röven och gå in på kontrollpanalen och kolla att brandväggen som är inbyggd i windows och helt oberoende av vad du kör för antivirus program är helt avstängd på alla interface ?????

    Ger upp nu och säger bara : otur för dig att din box tydligen är trasig. då det inte funkar på din dator men din magiska kompis får det att fungera.

    //know
    Haha, å vad är det med dig då? om jag nu har så uppenbart bristande kunskap om detta ska du väl hjälpa mig istället för idiotförklara mig?

    2.Jag har i skrivande stund återigen provat att ansluta till webinterface utanför mitt hem, då visas mitt externa ip istället för dreamboxens interna i m3u filen!!

    Du hade dock rätt om brandväggen windows kör med, har stängt av den och det funkar ändå inte!

Liknande ämnen

  1. streama tv över internet (dreambox 800 )
    Av cachorro i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 14:39
  2. Streama med Web-X-TV över internet
    Av SundaY i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:53
  3. Streama över internet till VLC
    Av mrdanne i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 09:49
  4. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss