Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 59

Ämne: Streama över internet

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    körde en find och jag är näst intill övertygad att jag använde denna när jag då körde mot min windowstelefon
    wmp alltså.
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Detta gäller streaming över internet; streamen behöver transcodas om via en PC för att man skall få ner storleken tillräckligt för att det ska fungera bra över internet - löser Dreamstream det?



    Konstigt, det verkar fungera lokalt här iaf. - har dock inte testat över internet. Har en gammal Windows Media Player version tror jag; 11 på Windows XP.

    Testade du att välja Video -> Avfläta (Deinterlace) -> Automatisk (Automatic) i VLC där du spelar upp streamen? Tycker det borde lösa dina problem med linjer i bilden...

    Jag kör Windows 7, men de borde ju funka på samma sätt om inte bättre tom på 7:an? kan det vara något med avkodningsinställningarna som inte wmp klarar av? Avfläta hjälpte ingenting

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    @heggi
    Med utgångspunkt från min gamla "mobil" fil för E1 ovan, tog det mig 5 minuter att få bild i WMP från min E2 box.
    transcodar/restreamar dock mha ver 086c, då jag vet 100% att den fungerar.
    Blev ju tvungen att prova när inte du ville, så vad är problemet.
    Du kanske vill köra raw från boxen till wmp ??
    och inga streck blir det heller fast alla 3 delarna sitter på wifi

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Lånar denna tråd.. jag behöver hjälp att streama från min dreambox 800hd till datorn och se genom vlc. Nästa steg är att kunna se utanför hemmet... får inte det att funka heller.
    Vilka portar är det som gäller egentligen på dreamboxen? 80 för webinterface? mer då? 8080 på min interna dators ip adress?

    1. Jag kommer åt webinterface i webbläsaren men sen när jag väljer att spara .m3u filen och spela i vlc är det dött.
    Har följt guiden här på comhit utan lycka.
    http://www.comhit.net/showthread.php...F6ver+internet

    2. Sen att strömma http länken som man får genom att öpnna m3u filen i anteckningar funkar inte heller...

  5. #35
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Och vad har du för bandbredd ? Både där Dreamboxen är samt där du är. Bör ha åtminstone 5 mbps.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Och vad har du för bandbredd ? Både där Dreamboxen är samt där du är. Bör ha åtminstone 5 mbps.
    jag har 100mbit. Dreamboxen är ju där jag bor nu och inte ens det går att testa att få fram på min dator.. däremot bad jag polaren testa genom vpn å då plötsligt funka det för han men inte för mig. Inte ens när jag anger vpn adressen istället för interna ip adressen. Vi får fram webinterface men sen när man väljer .m3u filen så händer inget för mig. Han kunde uppenbart spela upp på sin dator..

  7. #37
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du har alltså 100/100 på BÅDA ställena ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #38
    Kanske dumt men ofta det små sakerna folk missar.

    Brandväggar. Har för mig det är port 8001 du skall ha öppen men för att testa om det är problemet stäng ner brandväggen tillfälligt.

    //know

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Utan att ha läst guiden.
    boxens port beror på typ av box samt vilken image, denna ip och port använder du hemma på ditt LAN för streaming.
    förekommer minst FYRA olika portnummer
    Port på reastremern/trancoderns "utsida" är naturligtvis egalt, så länge du använder dess ip och port hemma på ditt LAN på en "krympt" bild.
    Sedan är det den porten som skall portforwardas/öppnas i routen, och denna port skriver du in i din browsers adressfält efter din dyndns, när du är tex på scandic

    Edit : det sista gäller ju för typ 3G också, så några 5mb behövs ej.
    kört med adsl 8/1 för länge sedan, så 5 gäller inte heller där.
    men så klart ju högre ju bättre bild efter tuningen
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-03-31 klockan 06:10.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Du har alltså 100/100 på BÅDA ställena ??
    Japp, jag har 100 på bägge ställena...

    Citat Ursprungligen postat av know Visa inlägg
    Kanske dumt men ofta det små sakerna folk missar.

    Brandväggar. Har för mig det är port 8001 du skall ha öppen men för att testa om det är problemet stäng ner brandväggen tillfälligt.

    //know
    Jag har öppnat port 8001, 80, 8080. Har bara virusprogram så har inte ens brandvägg...

    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Utan att ha läst guiden.
    boxens port beror på typ av box samt vilken image, denna ip och port använder du hemma på ditt LAN för streaming.
    förekommer minst FYRA olika portnummer
    Port på reastremern/trancoderns "utsida" är naturligtvis egalt, så länge du använder dess ip och port hemma på ditt LAN på en "krympt" bild.
    Sedan är det den porten som skall portforwardas/öppnas i routen, och denna port skriver du in i din browsers adressfält efter din dyndns, när du är tex på scandic

    Edit : det sista gäller ju för typ 3G också, så några 5mb behövs ej.
    kört med adsl 8/1 för länge sedan, så 5 gäller inte heller där.
    men så klart ju högre ju bättre bild efter tuningen
    Det funkar ju inte :S Om vi säger mitt ip nummer är 254.78.53.54 å jag öppnat port 8080 å 80 så kommer jag åt webinterface från min surfplatta på hotellet men sen tar det stopp. När jag öppnar .m3u händer det ingeting. Varken på dator med vlc eller på min surfplatta med vlc alt mxplayer (android nexus 7)

    Sen så har jag ett mycket irriterande problem att om jag sätter inloggning på webinterface kan jag inte logga in. Jag vet användarnamn är root och jag har själv ändrat lösen till boxen. Går inte logga in ändå
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-03-31 klockan 08:59.

Liknande ämnen

  1. streama tv över internet (dreambox 800 )
    Av cachorro i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 14:39
  2. Streama med Web-X-TV över internet
    Av SundaY i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:53
  3. Streama över internet till VLC
    Av mrdanne i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 09:49
  4. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss