Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Problem att ändra favoriter via dreamboxedit

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Du får du kolla upp ditt nätverk!

  2. #12
    Varit inne på det med. Standardinställningar på LAN. Alla andra prylar funkar perfekt och vi kör rätt mycket: datorer, telefoner, xbox 360, boxeebox mm.

    Som jag förstått så använder sig dreamboxedit av protokollet telnet på port 23 just för uppdateringen av inställningar (varför kan man undra!). Uppladdning av favoriter däremot går på ftp och det funkar ju. Möjligen så kan det vara så att telnet är spärrat. Dock, när det gäller interna LAN:et så finns det inte ens någon inställning för att tillåta eller spärra telnet.

    Fasen att det ska vara så krångligt

  3. #13
    Jag har nu kommit fram till att det inte handlar om nätverksfel utan snarare att de uppladdade filerna inte hamnar på rätt ställe på boxen. Rensar jag allt i dreamboxedit och laddar ner från boxen på nytt så får jag faktiskt med de mappar med favoriter som jag själv tidigare gjort. Så nånstans finns de på boxen. Däremot så visas de inte när jag sedan ska titta på de. (svårt att förklara) Hur som helst är det någon som kan berätta för mig exakt vilka filer som innehåller mina favoriter och exakt i vilken mapp på dreamx 600 de ska ligga?

    För då kan jag i så fall lägga in de för hand med hjälp av vanlig ftp.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger

    Re: Problem att ändra favoriter via dreamboxedit

    Citat Ursprungligen postat av Adamski74 Visa inlägg
    Jag har nu kommit fram till att det inte handlar om nätverksfel utan snarare att de uppladdade filerna inte hamnar på rätt ställe på boxen. Rensar jag allt i dreamboxedit och laddar ner från boxen på nytt så får jag faktiskt med de mappar med favoriter som jag själv tidigare gjort. Så nånstans finns de på boxen. Däremot så visas de inte när jag sedan ska titta på de. (svårt att förklara) Hur som helst är det någon som kan berätta för mig exakt vilka filer som innehåller mina favoriter och exakt i vilken mapp på dreamx 600 de ska ligga?

    För då kan jag i så fall lägga in de för hand med hjälp av vanlig ftp.
    Du kan ju ändra i DreamBoxEdit var filerna ska hamna också. Då behöver du inte ftpa. Vet dock inte var filerna ska ligga på fin box.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Du kan ju ändra i DreamBoxEdit var filerna ska hamna också. Då behöver du inte ftpa. Vet dock inte var filerna ska ligga på fin box.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
    Ja, jag vet. Behöver bara veta vad jag ska ändra till.

    Default för kabeltv är:
    dbedit-sokvagar.png

    Dessa fungerar för för att ladda upp och hämta ner mellan programmet och dreamboxen, men inte när man väl ska titta på kanaler på tv:n.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Testa att skapa en favoritlista med ett par tre kanaler i dreamboxen utan att använda dreamboxedit.
    Ge favoritlistan ett namn ex 123 och lägg in några kanaler såsom tv1 tv3 tv tjosan.
    Då får du reda på vilka mappar som dom skall ligga i. Bara gå in och titta med ftp:n så får du reda på sökvägarana.

    Starta om dreamboxen. Finns din nya lista kvar så hämta den med dreamboxedit till en mapp på datorn som är tom, dvs inga gamla listor eller lamedb, eller rester från andra försök.
    Prova sedan att lägga till några mer kanaler i din lista. Skicka dom sedan till dreamboxen och starta om den för att se om dom dyker upp.
    I openpli finns en inställning: inställningar>system>användargränssnitt>aktivera flera favoritlistor. Den ska vara satt till ja.
    Senast redigerad av seti den 2013-03-16 klockan 16:32.
    End of Line:

  7. #17
    Tack att du tar dig tid och hjälper seti.

    Jag kan skapa favoritlista "123" med ett par kanaler i.
    Den finns kvar i dreamboxen efter omstart.
    Och jag har hittat var just denna filen ligger i mappstrukturen med hjälp av ftp. Verkar inte vara det som standardinställningar i dreamboxedit ställer in. Enligt programmet ska det ligga i /var/tuxbox/config/enigma/cable. Min fil ligger i /etc/enigma/cable/.
    Dreamboxedit laddar inte ner listan "123" till datorn. Ja, jag har skapad en ny tom mapp för detta. Det verkar vara fel på filnamn? Programmet verkar vilja jobba med en fil som heter userbouquet.dbe00.tv men filen som innehåller listan "123" heter userbouquet.8d461.tv.
    Dessutom så hittar jag inte inställningen som du pratar om i openpli.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Vad händer om du ändrar sökvägarna i Dreamboxedit?
    Untitled-2.jpg
    End of Line:

  9. #19
    Hjälper inte. Filer som skapas av edit stämmer inte överens med de som skapas av boxen och vice versa. Inte ens om jag själv lägger in kanaler i notepad och sen laddar upp den nya filen via ftp till rätt plats så sitter den kvar efter omstart av boxen. Helt galet. Jag ger upp. Får ta och göra mina listor manuellt via fjärrkontrollen direkt i boxen.

Liknande ämnen

  1. dreamboxedit?
    Av einar i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 09:48
  2. Kanallistan, problem att ändra utseende
    Av fangor i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 16:34
  3. DreamboxEdit problem
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 19:56
  4. DreamboxEdit 1.85 importerar inte favoriter
    Av dannybullit i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 20:24
  5. problem med att ändra till OS 1.03 från 1.06
    Av matsan i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 18:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss