Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: R01: No ca found

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Kör usb-usb och dreamup
    Hmmm...Är det någon som är säker på att frontporten är serviceporten när det sakna på baksidan. Jag har testat med usb till usb och jag får ingen kontakt alls i dreamup. Har testat flera versioner av dreamup men ingen skillnad. Någon som har en idé?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jochen55 Visa inlägg
    Hmmm...Är det någon som är säker på att frontporten är serviceporten när det sakna på baksidan. Jag har testat med usb till usb och jag får ingen kontakt alls i dreamup. Har testat flera versioner av dreamup men ingen skillnad. Någon som har en idé?
    Det fungerar inte att bara använda en mini usb kabel med dreamup, är även tvungen att ha en nätverkskabel till routern från boxen. Bocka i att köra över nätverk, skriva i datorns locala ip sen önskat ip för boxen.
    Lycka till

  3. #13
    TP-kabeln är i och nätverk är ibockat. Den box jag försöker flasha har som sagt ingen mini-usb tyvärr, av okänd anledning(se tidigare bifogade bilder). Jag testar just nu med att koppla till frontporten som är USB-typ A. Vet inte om det ska fungera men jag hoppas på det. Någon som vet hur man kommer åt den via dreamup utan serial eller mini-usb? Någon som har fått det att fungera via frontporten?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Men det jag menade i mitt inlägg med bild som har en sevice port till VÄNSTER inte den till HÖGER som är en USB A.
    Har din en till vänster? om inte så får du nog reklamera eller löda dit den som saknas där bak ;-)

  5. #15
    Installerat vad jag tror är rätt programvara på DM800HDse Klon, den funkar några dar, sen kommer "No ca found".
    Bryter strömmen en halvtimme, sen funkar den ett par dar, sen samma visa igen...

    Brukar det vara så när man drabbas av "No ca found"???

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Låter som en dålig klon, värmeproblem.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    OK, ska testa att reklamera den. Tackar för tipsen

Liknande ämnen

  1. R01:no ca found dm800 hd se
    Av almir i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 09:07
  2. Bios ca not found ?
    Av jonas36 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 15:25
  3. error no ca found
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 16:16
  4. service not found
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss