Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: R01: No ca found

  1. #1

    R01: No ca found

    Uppdaterade till senaste firmware(Release 3.2.4 from 04.11.2012) via webgränsnittet från http://www.dream-multimedia-tv.de/en/downloads#DM800se
    Allt verkade gå bra(inga felmeddelanden) men när jag startade upp boxen efter omstart så får jag R01: NO CA FOUND. Har läst att man måste köra dreamup med serial eller mini-usb. Problemet är att ingen av portarna finns på boxen. Bakplåten är stansad för mini-usb men det finns ingen port fastlöd på kretskortet.
    Den enda porten som ska gå att flasha med är RJ45:an men boxen tar ju ingen ip så det blir svårt.

    Vad ska jag göra? Går det att komma åt den på något sett igen eller är den körd?
    Är boxen verkligen original när den saknar serviceport?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Klon, klon, klon.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger

    R01: No ca found

    Vaddå ingen mini-USB?

    Har du en 800HDse så ska det sitta en serviceport på baksidan i form av en mini-usb oavsett om det är klon eller inte. Öppna locket och kolla så den inte finns där ändå bakom plåten, i så fall är det ju bara att plocka bort bakstycket och använda den!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  4. #4
    Senast redigerad av illezt den 2013-03-18 klockan 14:51.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Vaddå ingen mini-USB?

    Har du en 800HDse så ska det sitta en serviceport på baksidan i form av en mini-usb oavsett om det är klon eller inte. Öppna locket och kolla så den inte finns där ändå bakom plåten, i så fall är det ju bara att plocka bort bakstycket och använda den!
    Jo, jag vet. Det är helt sjukt. Bifogade lite bilder så ni ser själva. Antar att det inte går att använda någon av Typ A USB-portarna?
    Det är alltså bara RJ45 som boxen går att flasha via och nu när boxen inte tar IP blir det tufft.

    Någon som har en snilleblix för en fix till det här? På något sätt borde det gå, jag vet bara inte hur.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jochen55 Visa inlägg
    Uppdaterade till senaste firmware(Release 3.2.4 from 04.11.2012) via webgränsnittet från http://www.dream-multimedia-tv.de/en/downloads#DM800se
    Allt verkade gå bra(inga felmeddelanden) men när jag startade upp boxen efter omstart så får jag R01: NO CA FOUND. Har läst att man måste köra dreamup med serial eller mini-usb. Problemet är att ingen av portarna finns på boxen. Bakplåten är stansad för mini-usb men det finns ingen port fastlöd på kretskortet.
    Den enda porten som ska gå att flasha med är RJ45:an men boxen tar ju ingen ip så det blir svårt.

    Vad ska jag göra? Går det att komma åt den på något sett igen eller är den körd?
    Är boxen verkligen original när den saknar serviceport?

    Tack på förhand!
    Kan det vara så att den glömts bort i fabriken?
    Reklamera den då!

    Kolla även bakom luckan fram, på vissa så finns den även seviceport längst till vänster på denna bild nedan.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Kan det vara så att den glömts bort i fabriken?
    Reklamera den då!

    Kolla även bakom luckan fram, på vissa så finns den även seviceport längst till vänster på denna bild nedan.
    AAhh! Där har vi det. Du är säker på att det är en serviceport? Den porten finns, ska testa direkt när jag kommer hem.

    Vad ska jag använda för kabel? USB Typ A Hane-Hane? USB till Serial(Serial i datorn)?
    Senast redigerad av Jochen55 den 2013-03-19 klockan 15:16.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger

    R01: No ca found

    Kör usb-usb och dreamup
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  9. #9
    Installerat vad jag tror är rätt programvara, boxen funkar några dar, sen kommer "No ca found". Bryter strömmen en halvtimme, sen funkar den ett par dar igen, sen samma visa...
    Brukar det vara så när man drabbas av "No ca found"?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ingebern3 Visa inlägg
    Installerat vad jag tror är rätt programvara, boxen funkar några dar, sen kommer "No ca found". Bryter strömmen en halvtimme, sen funkar den ett par dar igen, sen samma visa...
    Brukar det vara så när man drabbas av "No ca found"?
    Får du detta på din et4000 ???

Liknande ämnen

  1. R01:no ca found dm800 hd se
    Av almir i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 09:07
  2. Bios ca not found ?
    Av jonas36 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 15:25
  3. error no ca found
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 16:16
  4. service not found
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss