Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Newcamd.list för VU+ Duo

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger

    Newcamd.list för VU+ Duo

    Har kört VU+ Solo innan men tänkte ge mig på en Duo.

    Kör Oscam som server och Mgcamd (1,35a) på klienterna.

    Med risk för att ställa en korkad fråga så måste jag fråga ändå... Behöver en Duo dubbla användare på servern och att man lägger in båda dessa i newcamd.list eller räcker det med en anvädnare och ett lösenord precis som till Solon? Jag frågar för att med Duon så kan man väl t.ex. spela in på en kanal och kolla på en annan samtidigt (tänk att du spelar in på en Via-kanal och kollar på en annan Via-kanal samtidigt) och då känns det ju som att man borde ha fler användare...? Som sagt, kanske en korkad fråga men jag är tacksam för svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger

    Re: Newcamd.list för VU+ Duo

    Citat Ursprungligen postat av FkEriksson Visa inlägg
    Har kört VU+ Solo innan men tänkte ge mig på en Duo.

    Kör Oscam som server och Mgcamd (1,35a) på klienterna.

    Med risk för att ställa en korkad fråga så måste jag fråga ändå... Behöver en Duo dubbla användare på servern och att man lägger in båda dessa i newcamd.list eller räcker det med en anvädnare och ett lösenord precis som till Solon? Jag frågar för att med Duon så kan man väl t.ex. spela in på en kanal och kolla på en annan samtidigt (tänk att du spelar in på en Via-kanal och kollar på en annan Via-kanal samtidigt) och då känns det ju som att man borde ha fler användare...? Som sagt, kanske en korkad fråga men jag är tacksam för svar!
    Samma användare ska kunna koda av flera kanaler samtidigt. Så är det iaf om man kör oscam även som klient. Men borde fungera med mgcamd också

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Hur får jag in newcamd.list i en DM800C ?
    Av micheliniz i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 13:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss