Det går utmärkt köra CS med tvillingkort.
Det går utmärkt köra CS med tvillingkort.
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
Hmmmm.
För VIa gäller ett kort till en box.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Hur det är om du kör kortet i dreambox vet jag inte. Jag kör via min kortläsare från AD Teknik. Inga problem med bara dra ur "originalkortet" för sedan stoppa in tvillingkortet eller originalkortet tillbaka.
Jag har problem![]()
Jag skaffade nyss ett tvillingkort och aktiverade det mot en riktig sunkbox.. huvudkortet som sitter i min server vill jag nu byta ut så jag kan utnyttja viasats HD-box istället. Men när jag byter kort så hittar han inte kanalerna.. oscam.log indikerar "Not found". Så fort jag sätter tillbaka orginalkort i servern igen är allt som vanligt.. tvillingkortet fungerar utmärkt på sunkboxen.. Någon som kan tänkas veta vart problemet ligger? väldigt tacksam för svar!
Har du koll på vilka caid du har på de två korten?
Om huvudkortet är gammalt så kanske du har caid 090F på det. Du kan kolla i oscam config-filer om du hittar något med 090F.
Det nya kortet är säkert ett caid 093E.
Det du får göra om det visar sig att du har två Viasat-kort med olika caid är att du måste ändra oscam config-filer när du byter kort. Ändra alla 090F till 093E, sen måste du dessutom lägga till boxid. Kolla under wikis så hittar du en wiki om boxid.
Så, caid 090F = inget boxid, caid 093E = måste ha boxid.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Ååh jag känner mig så otroligt korkad nu.. båda korten är av senare modell, dvs 093E. Men hade för mig att BoxID inte var nödvändigt vilket de självklart är.. Tack nu kommer det nog funkaVar länge sen jag gjorde det här men har för mig att det här 02-nummret bak på boxen ska konverteras till hexa, right?
Får tacka för hjälpen!
Har fundering på att skaffa tvilling kort åxå.
Men jag undrar hur det fungerar, måste man binda ab då?
Och får man (köpa)/måste man en till box då? Är det den du kallar "sunkbox"?
Jag skulle behöva ha ett tv-kort (och även för CD) i Dreamboxen i stugan för det mobila bredbandet där har bara Edge.
(det håller på och byter IP nummer rätt ofta och det gillar inte min CSP hemma)
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Ja det funkar ju så att man måste köpa till en box för att kunna beställa och aktivera ett tvillingkort.. Viasat har ju erbjudanden där du kan "få" en box om du binder upp dig i 24 månader, inte attraktivt för mig så jag köpte en begagnad (sunkbox) för 300 kr på blocket..