Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: ComHem släcks ner i GBG och din DM500 blir värdelös!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    30
    Tackad
    2 gånger
    Om ni inte släpper in "installatörer" som skall installera fiber kan det bidra till en viss förlängning. För jag tror man bör enl. lag ha tillgång till SVT etc i alla bostäder. Och då måste dem ju drifta det ett tag till? Men de flesta har ju redan det installerat idag.

    Vi bör avvakta och se vad som händer med "allmännyttans" lägenheter i Göteborg. Det är som ni säger, det är planerat och klubbat att stängas ner den 1:a februari 2014. Det är deadline men det är ett par tusen lägenheter som inte har fiber ännu, och det strular för många med det som fått det installerat. Deadline är något för snäv i tiden. Jag tror inte dem hinner att bli klara med alla installationer + att folk kommer att klaga. Verkar som om de stänger ner hela coax-nätet, så inte ens SVT1, SVT2 och TV4 kommer att fungera genom "tv-kabeln". Det är inte otroligt att de tvingas köra med nätet en period till, men det kommer så småningom fasas ut och stängas ner. Hur som helst så bör ni som blir "drabbade" förbereda er på det.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    UH norra om Gbg. Kommer att avslutar med digital-tv via kabel-tv byter till iptv via ch TiVo alt iptv. Det blir värdelös DM tyvärr...Precis Det har dragits in ny fiberkabel för tv i lägenhet så kommer att ta bort den gamla uttagen väggen heten som sitter monterad . Dm dött redan och kan inte titta på just nu. skaffat en parabol sätta upp utanför balkong. Det kommer börjar många sätta upp paraboler på balkong hela i Gbg.


  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Eh, en del tycks förvirrade i tråden och skriver konstigt. Det är inga problem att ta bort Comhem om man vill, oavsett vilket nät det gäller osv, man kan lätt montera upp egna boxar för mottagning av det marksända gratisutbudet som finns och sända ut det i comhem nätet (när man kopplat bort comhem). Vilket gör att alla fortfarande kan ta emot de digitala kanalerna analogt (och eventuellt digitalt). Allt beror på vilken utrustning man använder sig av. Då kan man förlänga tiden och det blir en övergångsperiod där man får ut nya boxar eller ändrar det man ska, för att på sikt kunna släcka ner det gamla koaxial kabel nätet.

    Det som är "sjukt" i den här tråden är ju just att bostadsbolagen vill ta bort comhem, men har man frågat de boende, FÖRMODLIGEN INTE. Om det är dyrt, höj hyran och plocka pengarna den vägen då. Om de boende vill fortsätta med comhem ska ju inte ett sketet bostadsbolag plocka bort det bara för att dom tycker det är dyrt. Det är ju hyresgästerna som ska bestämma. Dessutom finns det inga hinder för att ha flera tekniker parallellt, det är nästan bättre att ha flera möjligheter i en bostad, fiber, kabel-tv, TP-uttag eller vad man nu vill ha, så får folk välja själva vad dom vill använda sig av.

    Det värsta för kunderna är ju dessa jävla box-byten. Nej, bäst är parabol för då blir man oberoende av den där skiten med byte av teknik hit och dit, man blir så trött på att dom jämt ska hålla på. För inte tal om sälja / köpa program mellan olika bolag osv. Värdelöst skit, slutkunden bryr sig inte om det.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Känner ju inte till många bostadsbolag
    men de få jag känner till, så fungerar det som att
    när man sätter i sin TPkabel i sin fiberanslutna lägenhet
    så kommer man till en portal för val av ISP,
    sedan väljer du de tjänster du vill ha.......
    Då får man ju välja det man vill använda sig av ????
    ((bortsett från koppartelefoni och tradionell kabelTV))

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    ....så får folk välja själva vad dom vill använda sig av.....
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-05-17 klockan 22:21. Anledning: stavfel

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ?

    Förstår inte, vad är det som påstås ?

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det som antyds i den här tråden är att comhem håller på att mista sin monopolställning...pga sin egen överprissatta nivå.

    Lite synd för oss som vill köra cs hemma.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #17
    Mars 2015 försvinner comhem ur alla Uppsalahems lägenheter iaf.
    Då ska fiber vara installerat i alla lägenheter Skit är de!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av KillaH Visa inlägg
    Mars 2015 försvinner comhem ur alla Uppsalahems lägenheter iaf.
    Då ska fiber vara installerat i alla lägenheter Skit är de!
    Citat Ursprungligen postat av KillaH Visa inlägg
    Mars 2015 försvinner comhem ur alla Uppsalahems lägenheter iaf.
    Då ska fiber vara installerat i alla lägenheter Skit är de!
    Vänersborgsbostäders hyresgäster har redan ur alla comhem och de har bytt installerat till iptv och avtal med Telia fiber nät nu
    Går inte att använda DB :¬(
    http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1...de-tv-kontrakt

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    IPTV är inte dåligt, problemet är usel programvara och boxarna. Sedan att man inte kan kortdela är ju en annan sak. Däremot förstår jag man vill komma bort från comhems monopol och kunna låta hyresgästerna välja mellan olika bolag osv, lite som stadsnät och där man väljer internetleverantör. Även om det lokala nätet är samma för alla. Att de i sin tur ger lägre priser tycker jag är mycket struntprat, däremot får man ett större utbud (i vissa fall inte). Däremot är hederlig kabel-TV än så länge bättre än IPTV då tekniken inte fortfarande är för ny tycker jag.

    Jag misstänker att den stora vinsten för IPTV bolagen är just man slipper så stor administrativ börda, med tanke på smartcards osv.

  10. #20
    Nu bor jag i o f s i villa, men Karlstads stadsnät fungerar på så vis att jag kan få analog TV via mediekonvertern. Det går att välja mellan Sappa, Canal Digital och Viasat. Jag gissar på att Sappa sänder sina digitala kanaler på samma sätt som Com Hem medan Canal Digital och Viasat kör sitt via IPTV. Det finns alltså åtminstone vad gäller Sappa en möjlighet att stoppa in en CAM i Dreamboxen och fortsätta nyttja den.

Liknande ämnen

  1. Problem med DM500-C (Comhem)
    Av j37viggen i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 17:30
  2. värdelös forum
    Av catlak i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 17:25
  3. Är det värdelös???
    Av Dado2002 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 22:31
  4. [LÖST] 20 november....Nu släcks sytemet hos ComHem:(
    Av K-BoB i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 20:41
  5. [LÖST] PRG IV Värdelös?
    Av foggy i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 23:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss