Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: ComHem släcks ner i GBG och din DM500 blir värdelös!

  1. #31
    Well, det är ju inte direkt så att man kan säga när det "släcks ner" i Stockholm eller någon annan stad heller för den delen - det är upp till fastighetsägarna som inte förnyar avtal och väljer fiber med flera olika tjänsteleverantörer i. Jag föredrar dvb-c any day över iptv och hade blivit tvärlack om de drog ur mina tre hål i väggen...

  2. #32
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ClowneN, det beror på om vi får en standardiserad IPTV plattform som då i sin tur gör att man kan använda den box man vill. Som det har sett ut fram till nu, har det inte blivit något av det. Mest tror jag det beror på mjukvarukrypteringen som man kör, eller föredrar framför kort osv. Så nej, jag tror vi kommer sitta fast med leverantörernas boxar.

    Men det är ok för min del, eftersom VOD, för filmer, TV-serier och även andra programbibliotek blir vanligare och utvecklas snabbt, precis som massa play kanaler osv, så för gemene man kvittar det nog tillslut. Men för entusiasterna blir det ju trist, det som blir krav är satellit och kanske marksänt, men risken finns att marksänt kommer dö ut så småningom framöver, eftersom utrymmet är begränsat för att kunna sända HDTV och annat, jag vet inte om man använder utrymmena till max, men fysikens lagar är svåra att göra något åt, så risken finns ju att vi tillslut bara har ett basutbud av kanaler via marknätet och resten är då IPTV, samt satellit.

    Så även om man i framtiden kan köra fiber hela vägen, innebär inte att det kommer finnas flera alternativ för det, leverantörerna försöker hela tiden spara pengar, IPTV är den plattformen som helt enkelt kommer spara mest pengar framöver.

  3. #33
    http://www.gp.se/konsument/1.2288037...eform-rivs-upp verkar som vi får ha kvar våran dreambox ett tag till

  4. #34
    det är inte så att dom klipper kabeln
    du kan nog fortsätta välja comhem
    då lägger dom inte avg. på hyran

  5. #35
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det konstiga är ju att Comhem numera finns i fibernät, så varför skulle dom inte kunna finnas kvar där, lite konstigt. Sedan borde men EGENTLIGEN om dessa idiotiska fastighetsvärdar begriper något av tekniken, bygga om koaxialkabel näten så man kan ta emot boxer via antenn på taket. Då kan man ju få gratis kanaler den vägen osv. Då kan ju dom som vill inte betala något utan betala själva så slipper fastighetsvärden det problemet annat än lite underhåll på utrustningen.

    Sedan att man väljer IPTV, IP-Telefoni och Internet, istället för fiberlösningar där man även kan få med sig hederlig kabel-TV via fiberdosan, det är ju lite tråkigt. Men det kanske inte är lönt för fastighetsbolaget. Plus jag antar det finns många platser där man bara har TP-kabel sista biten. Kanske inte gäller just GBG området eller ?

Liknande ämnen

  1. Problem med DM500-C (Comhem)
    Av j37viggen i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 17:30
  2. värdelös forum
    Av catlak i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 17:25
  3. Är det värdelös???
    Av Dado2002 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 22:31
  4. [LÖST] 20 november....Nu släcks sytemet hos ComHem:(
    Av K-BoB i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 20:41
  5. [LÖST] PRG IV Värdelös?
    Av foggy i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 23:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss