som vanligt för lite info...
typ av kontaktering? skarv? kabel? förläggningssätt? (klämd kabel, skarpa böjar, hårt klamrad?)
edit: varför en ny sökning när du bara har förlängt kabeln? fick du ingen signal alls på via-kanalerna du hade innan?
som vanligt för lite info...
typ av kontaktering? skarv? kabel? förläggningssätt? (klämd kabel, skarpa böjar, hårt klamrad?)
edit: varför en ny sökning när du bara har förlängt kabeln? fick du ingen signal alls på via-kanalerna du hade innan?
Senast redigerad av jajko den 2013-03-28 klockan 00:23.
Kabeln är skarvad på två ställen en efter cirka 10m och en 2m innan boxen. Det enda jag kan få ut av kabeln är att den är märkt RG6. Kabeln är klammrad fast nere vid golvlisterna. Den ska inte vara klämd någonstans och inte heller för hårt klammrad, men jag vet att vid minst två ställen förekommer det 90° böjar.
Jag har precis köpt en VU+ Solo2 och därför behövde jag en kabel ner i källaren för att där inte fanns någon befintlig kabel till parabolen. Jag valde då att skarva och förlänga en sladd som jag tidigare använt som en extra kabel till en inspelningsbar Viasat box som inte används längre.
försök med en oskarvad kabel ,skarvarna medför spännings förluster.ha en musig helg.
vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ
Hmmmm.
Man ska alla dar i veckan undvika att skarva en koax-kabel, dra en ny istället.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
har du använt sådan här skarv eller http://www.satvision.se/fskarv-honahona-p-479.html
för det går ju spänning i kabeln 13/18 v beronde på om det är horisontal / vertikal