Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Hittar inte Viasats kanaler

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Trachky Visa inlägg
    Men jag har jättefin signal på alla Canal Digitals kanaler. Kan det verkligen skilja så mycket?
    Nej , det kan inte skilja så mycket mellan 4.8E och 0.8W satelliterna. Det är snarare så att 4.8E är starkare än 0.8W
    Nåt har hänt när du skarvade kabeln?
    1. Hade du fimpat spänningen till boxen?
    2. Diceqc switchen eller 4.8E lnb har gått ner?
    3. Sat xml filen i din box är defekt.
    Senast redigerad av bello77 den 2013-03-31 klockan 07:28.
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av bello77 Visa inlägg
    Nej , det kan inte skilja så mycket mellan 4.8E och 0.8W satelliterna. Det är snarare så att 4.8E är starkare än 0.8W
    Nåt har hänt när du skarvade kabeln?
    1. Hade du fimpat spänningen till boxen?
    2. Diceqc switchen eller 4.8E lnb har gått ner?
    3. Sat xml filen i din box är defekt.
    1. Jag hade inte ens fått hem boxen ännu när jag skarvade kabeln.
    2. Jag har ingen Diseqc switch, utan sladden går direkt från lnb till boxen.
    3. Sat.xml filen har jag bytt ut, men jag får fortfarande samma resultat.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Har du motorstyrning på parabolen??
    Antar att du har det eftersom du inte har switch och bara ett lnb.
    Motorstyrning har jag inte pysslat med så kanske nån annan kan hjälpa dig.
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  4. #14
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Mmmm. Har du motor? Vad säger satfinder? Du har kanske redan provat att gå tillbaka o koppla in boxen vid de skarvar du har för att finna felet?
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  5. #15
    dra en ny kab el.längden på kabeln har ingen betydelse om kopplingarna är rätt gjorda så kan du ha upp till 100m utan förstärkare.kopplar du in en sådan så har du en skarv.lycka till.
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Mmmm. Har du motor? Vad säger satfinder? Du har kanske redan provat att gå tillbaka o koppla in boxen vid de skarvar du har för att finna felet?
    Jag har ingen motor, jag har en lnb med 4 utgångar. Mer om installationen på parabolen vet jag inte, för det är en släkting i parabolbranschen som hjälpt mig med det.

    Dom kanaler jag hittar på den satelliten ligger på ungefär 9-10 dB och en signalstyrka på 60% och BER=0. Min bästa gissning är att parabolen på något sätt är inställt så att den både hittar Thor 0,8W och Astra 4,8E men att signalen från Astra 4,8E är något svag vilket resulterar i att jag tappar signalen till den vid längre kablar.
    Jag har beställt en förstärkare som jag hade tänkt placera den istället för den första skarven där kabeln har varit kopplad innan.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av wiggen-cx Visa inlägg
    dra en ny kab el.längden på kabeln har ingen betydelse om kopplingarna är rätt gjorda så kan du ha upp till 100m utan förstärkare.kopplar du in en sådan så har du en skarv.lycka till.
    har du bara elmb så får du bara1sat du måste ha2 eller 2 paraboler tänkte att du inte va nybörjare.vill du ha sirius så vrid pbolen åt vän ster sett bakifrån ha det bra
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av wiggen-cx Visa inlägg
    har du bara elmb så får du bara1sat du måste ha2 eller 2 paraboler tänkte att du inte va nybörjare.vill du ha sirius så vrid pbolen åt vän ster sett bakifrån ha det bra
    Jag har redan två viasat boxar på ovanvåningen som funkar hur bra som helst, och dom är kopplade på samma lnb som den sladden jag nu har till min nya box i källaren. Så bevisligen kan jag ju få signal på båda satelliterna på samma lnb.

  9. #19
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Trachky Visa inlägg
    Jag har ingen motor, jag har en lnb med 4 utgångar. Mer om installationen på parabolen vet jag inte, för det är en släkting i parabolbranschen som hjälpt mig med det.

    Dom kanaler jag hittar på den satelliten ligger på ungefär 9-10 dB och en signalstyrka på 60% och BER=0. Min bästa gissning är att parabolen på något sätt är inställt så att den både hittar Thor 0,8W och Astra 4,8E men att signalen från Astra 4,8E är något svag vilket resulterar i att jag tappar signalen till den vid längre kablar.
    Jag har beställt en förstärkare som jag hade tänkt placera den istället för den första skarven där kabeln har varit kopplad innan.
    OMG. Du lär ju ha en diseq det kan jag lova. Varför i helvete flyttar du inte boxen till en skarv och kollar i webif om det funkar???????
    Man lagar väl inte genom att byta ut allt som inte är trasigt????
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  10. #20
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Och den nya boxen är en Az? Då kanske du borde kolla tunerinställningarna också?
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Liknande ämnen

  1. Hittar inte HD-kanaler på Thor6
    Av Blixten1 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 19:17
  2. Hittar inte alla kanaler på min 500+(S)
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 07:45
  3. Boxer hittar inte SVT-kanaler
    Av sturee i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 08:16
  4. Hittar inte kanaler
    Av Hanken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 22:00
  5. Hittar inte alla kanaler
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss