Min HW. Parabol med 3singel (Astra, Hotbird, Sirius) + 1 quad (Thor). 3 sat kablar till boxen. Tuner A: DVB-S2 till quad, Tuner B: DVB-S2 till quad Tuner C: quad-diseq till alla huvud, Tuner D : DVB-T. Alla tuners/huvud funkar OK (en kanal åt gången med CanalDigital CAM + kort). Har dessutom 1GB HD + DVD brännare.
Jag provade openPli och laddade ner softcams via meny, varav jag tror den ena var cccam. Ungefär som Muggesand skrev, bortsett från att "körandet" uteblev. Förväntade mig sedan att menyn där man skulle kunna välja softcams skulle visa något, men jag fick tji.
Boxen uppvisade alla tecken på att ladda/installera något, men sedan försvann alla spår av detta. Något stämmer inte, antingen sket sig installationen men kanske mer troligt är det jag som inte gör rätt. Det är detta sista jag vill ha hjälp med. Vad jag hittils lärt mig (denna tråd) är att cccam tycks vara ett bra spår som ska funka med alla images. Begränsar ju antalet permutationer av images/softcams/whatever jag måste prova för gå i mål.
Muggesands svar är konstruktivt, gör att jag med viss konfidens kan koncentrera mig på cccam spåret.