Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM800 HD PVR, Clone, bootproblem, flasha om och totalt oerfaren. Hjälp sökes.

  1. #1

    Question DM800 HD PVR, Clone, bootproblem, flasha om och totalt oerfaren. Hjälp sökes.

    Hejsan.

    Under dom senaste dagarna har jag funnit att min 800 har låst sig och står och blinkar.
    Rycker ur sladden och sedan i med den igen.
    Den går igenom DHCP och sådant, men när den kommer till att den ska Boota så kommer den ca 35-40%. Därefter händer inget, den bara blinkar.

    Idag fick jag igång den lite helt plötsligt och tänkte leta reda på var mina conf-filer för servern ligger, men så långt kom jag inte. "Råkade" boota om den lite för tidigt. =(

    Har fått för mig att den kanske måste installeras om, det är ju en dator

    Den har 2.01 enligt "sim".

    sim201e-75-GP460-dm800-20091230.nfi ligger troligen på den nu samt Mgcamd 1.35a e2 inst. Dom filerna/mapparna har jag på min dator och har använts till min 800.

    Mina frågor är:
    • Hur gör jag för att flasha om den för att den ska bli "ren"?
    • Finns den någon nyare Gemini? Antar att GP i filen står för Gemini Projekt.
    • Var är Second Stage boot och är det nödvändigt?
    • Hur kan jag göra backup på mina conf så jag kommer åt servern igen om jag inte kan boota upp den? Den ville inte svara på Telnet eller FTP när den var igång idag.
    • Var hittar jag conf för server den ska ansluta emot? Antar att det ska ligga någon stans med MGCamd. Det är väl den som "sköter" kontakten med servern?

    Använde dcc296.

    Jag hoppas verkligen på förståelse och hjälp.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Din image från 2009 är lika modern som en Volvo Amazon. Du hittar det du söker på dreamoem.com.
    Själv föredrar jag OpenPli och jag har flashat mina cloner med Opera utan problem. Ta fram boxens IP-adress och surfa in på den och flasha in en ny image.

    Ladda sen ner kortserver och cam. Använder du samma som tidigare kan du också använda dina gamla config-filer.

  3. #3
    Ok. Jag har faktisk varit in där och kikat.

    Som jag förstår det så först flasha ny ss2, fast bara om jag byter img som är patchad för nyare? Är det bara att flasha 84b, eller måste jag arbeta mig uppåt från 75 för att se om min clone har någon begränsning?

Liknande ämnen

  1. hjälp med flasha dm800se clone
    Av arice i forum Dreambox
    Svar: 78
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 11:05
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 10:24
  3. flasha DM500HD clone
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 09:57
  4. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 10:35
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 06:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss