Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Boxer, Tvheadend, AD-Teknik, funkar inte hela vägen ut!

  1. #21
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ändra den här raden i oscam.conf:

    port = 10000 10001@0B00:000000;10002@093E:000000;10003@0500:023 200,023210,023220,023230,023240,FFF510

    till:
    Kod:
    port          = 10003@0500:023200,023210,023220,023230,023240,FFF510
    Se till att din klient kopplar upp mot port 10003.

    Ändra också i oscam.user följande rader så att de blir så här:

    caid = 0500
    ident = 0500:023200,023210,023220,023230,023240,FFF510
    Tack, det där verkar ha gjort endel, kollade på lite kodade kanaler precis via mobilen! svarstiderna i oscam ligger mellan 100-250 ms... och det antar jag är okej med?

    Nu ska bara TvHeadend ställas in och sen ska det införskaffas någon antenndelare så jag kan köra på samtliga 4 tuners!
    Hör av mig någon dag framåt med progress!

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Svarstider på 100-250 ms är helt OK. Det kan inte bli mycket bättre.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Svarstider på 100-250 ms är helt OK. Det kan inte bli mycket bättre.
    Så man skulle inte tjäna något på att "överklocka" läsaren? för kollar man på t ex cmore så kan det lagga.. men har bara testat över trådlöst nätverk på mobil hittils... förhoppningsvis kommer det en lite tyngre klient imorgon så hör av mig då istället då den får gå på kabel!

    Hur mkt bandbredd kräver exempelvis Tvheadend när man streamar?

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BultiZ Visa inlägg
    Så man skulle inte tjäna något på att "överklocka" läsaren? för kollar man på t ex cmore så kan det lagga.. men har bara testat över trådlöst nätverk på mobil hittils... förhoppningsvis kommer det en lite tyngre klient imorgon så hör av mig då istället då den får gå på kabel!

    Hur mkt bandbredd kräver exempelvis Tvheadend när man streamar?
    I detta fallet beror säkert "lagget" på att du streamar. En svarstid på 250 ms räcker teoretiskt till 40 klienter så där är inga problem. Däremot kräver streaming av en SD-kanal c:a 5 Mb/s och en HD-kanal c:a 20 Mb/s vilket inte alla (trådlösa) nätverk klarar.

    Mitt tips: Det finns absolut inget att vinna på att överklocka kortet. Speciellt inte om redan har så bra svarstider som du har. Risken att bränna kortet gör det inte värt att labba med överklockningar är min åsikt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    bara ett tips.. om du skall streama över nätet till android kör mediaportal tvserver med mpextended ist (sök på ampdroid) ..transcodar on the fly så du kan köra på lägre bandbredd. vet att det finns en ver för tvheadend oxå men funkar bra mycket sämre .

  6. #26
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    I detta fallet beror säkert "lagget" på att du streamar. En svarstid på 250 ms räcker teoretiskt till 40 klienter så där är inga problem. Däremot kräver streaming av en SD-kanal c:a 5 Mb/s och en HD-kanal c:a 20 Mb/s vilket inte alla (trådlösa) nätverk klarar.

    Mitt tips: Det finns absolut inget att vinna på att överklocka kortet. Speciellt inte om redan har så bra svarstider som du har. Risken att bränna kortet gör det inte värt att labba med överklockningar är min åsikt.
    Okok då skippar jag det, då jag MAX kommer köra 10 klienter och dem är lokala ;p


    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    bara ett tips.. om du skall streama över nätet till android kör mediaportal tvserver med mpextended ist (sök på ampdroid) ..transcodar on the fly så du kan köra på lägre bandbredd. vet att det finns en ver för tvheadend oxå men funkar bra mycket sämre .
    Joo men då måste jag gå över till windows, och är det verkligen värt det? Finns det ingen linux motsvarighet? för xbmc är ju underbart nu när det finns till alla platformar, även android
    Men alla klienter kommer ju köra kabel, är ju bara gött att kunna ligga i sängen mitt i natten och kolla på lite tv osv ;p

  7. #27
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647019

    den här kommer förhoppningsvis idag någongång, så vi får se hur det spelar med kabel då

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    det är bara tvserver du behöver byta ut .Du kan ansluta xbmc till mptvserver http://wiki.xbmc.org/index.php?title...nd/MediaPortal om du byter tvservern till mp får du även timeshift i xbmc .

    Har du testat nyaste mediaportal med titan skin ? (kör cirklar runt xbmc) om du skall kolla live tv/spela in .

    Jag förstår att det käns jobbigt nu när du fått det att funka.

    har både xbmc/mediaportal i mina test datorer men i sonens rum mediaportal gästrum mediaportal vardagsrum mediaportal och skulle jag behöva en till skulle jag välja mediaportal alla dar i veckan ....

  9. #29
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    det är bara tvserver du behöver byta ut .Du kan ansluta xbmc till mptvserver http://wiki.xbmc.org/index.php?title...nd/MediaPortal om du byter tvservern till mp får du även timeshift i xbmc .

    Har du testat nyaste mediaportal med titan skin ? (kör cirklar runt xbmc) om du skall kolla live tv/spela in .

    Jag förstår att det käns jobbigt nu när du fått det att funka.

    har både xbmc/mediaportal i mina test datorer men i sonens rum mediaportal gästrum mediaportal vardagsrum mediaportal och skulle jag behöva en till skulle jag välja mediaportal alla dar i veckan ....
    Denna månaden om vi ska vara realistiska så blir det inget byte till windows iaf... MythTV är la det närmaste jag kan byta mig till och det är ännu mer krångel men rätt awsome när det väl är igång ?

    Vet inte heller om min celeron jag köpte skulle palla med att gå med windows 24/7..

  10. #30
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    En fundering, om man ska byta till mediaportal, jag kan ju köra oscam på min raspberry pi jag har liggandes så slipper jag således confa om oscam eller liknande i windows..

    så då blir det

    mediaportal + raspberry pi oscam ---> tvserver

    klienter i vilka format som hellst ---->

    skulle det att funka? att ansluta mediaportal till ett oscam ip utanför localhost?

Liknande ämnen

  1. NewCS Boxer och läsare från AD-teknik
    Av andcar i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 09:28
  2. Boxer Funkar inte
    Av opel i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 10:23
  3. boxer - C+, funkar inte
    Av Frallan i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 18:53
  4. Varför funkar inte min boxer
    Av Mickeg i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-27, 13:11
  5. boxer funkar inte, varför då?
    Av sjuan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 18:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss