Det enklaste är om du kopplar Dreamboxen till din router, då får den en IP-address automatiskt. Skall du koppla direkt till PC:n behöver du dels ha en korsad nätverkskabel och dels veta vad du håller på med så att du kan sätta IP-addresser själv.
Det enklaste är om du kopplar Dreamboxen till din router, då får den en IP-address automatiskt. Skall du koppla direkt till PC:n behöver du dels ha en korsad nätverkskabel och dels veta vad du håller på med så att du kan sätta IP-addresser själv.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Hej! Okej! Skulle du vilja skriva utförligt atomized precis som jag vore en 2 åring =) gärna punkta 1-10 typ.
Försökte nämligen från dm till pc och fick ett meddelande om att den väntade på ett välkomstmeddelande.
Beskriv hur jag ska göra om jag gör det via min router, Zyxel p-2601HN-f1 =)
Koppla Dreamboxen till din router. (Jag antar att PC:n redan är kopplad dit.)
Gå in i Dreamboxens menyer System - Nätverk och kolla vilken IP-address boxen har fått. T.ex. 192.168.1.5.
Använd valfritt FTP-program på PC:n och anslut till 192.168.1.5 (om det är den IP-addressen boxen har).
Logga in med root/dreambox.
Om du inte har ett FTP-program på din PC kan jag rekommendera Total Commander som är mycket mer men också fixar FTP. Finns på www.ghisler.com.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Det verkar finnas "felaktiga" nollmodem kablar ute i diverse onlineshoppar.
Har ni möjlighet att länka till kablar som ni själva vet fungerar utan modd?
Och slutligen, fungerar det med nollmodem som är av typen Rs232 ---> USB , ? det underlättar som fan om det fungerar