Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dm 800 hd se, lyckas inte med openpli, mgcamd 1.35a och viasat, hjälp!

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1

    Dm 800 hd se, lyckas inte med openpli, mgcamd 1.35a och viasat, hjälp!

    Hej allesammans, lite bakgrundsfakta: Viasat satellit, DM800hd se har tre stycken boxar hemma varav två som fungerar utmärkt.
    Tidigare fått hjälp med att installera de två första men den tredje verkar jag få klara mig själv med. Har hursomhelst stött på lite problem och behöver hjälp.

    Vad jag har gjort hittils:
    Installerat OpenPli
    Laddat upp (förhoppningsvis) korrekt transponder list som jag hämtat från satellites-xml.eu.
    Gjort kanalsökning på Astra 4A/SES5 4,9E, single mode ingen DiSEqC, hittat 651 kanaler.
    Installerat mgcamd och editerat /usr/newcamd.list och där lagt in:
    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 192.168.0.10 10002 user pass 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan server

    Men i dagsläget får jag ingen bild alls, får bild på vissa okodade kanaler men inga på dom svenska.
    Är det något jag missat helt och hållet? De två andra boxarna fungerar som det skall men enda skillnaden mot denna är att den kör ny mjukvara. Servern verifierar förövrigt att jag har anslutning till den i loggarna och serverkonfigurationen är korrekt. Jag har sökt igenom forumet här på comhit och googlat en hel del utan något större resultat.

    Någon som är barmhärtig därute? =)

    //Update.

    Detta var det löjligaste. Jag öppnade newcamd.list igen och la till extra rad för 10001 för CD, har gjort detta innan och innan jag skrev det förra medd. så rensade jag bort alla dumheter och installerade om OpenPli, har verkligen testat det mesta.. Nu började det bara fungera... ytterst oklart varför :P
    Senast redigerad av xeroxlaser den 2013-04-04 klockan 21:03. Anledning: Löste problemet.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    box ide kanske

  3. #3
    xeroxlaser jag har precis samma problem med min nya 800 SE box. Kan du visa hur din newcamd.list ser ut?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 12:48
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 10:49
  3. Lyckas inte koda av kanaler
    Av Dinkan i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 22:35
  4. Lyckas inte konfigurera min Dreambox
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 12:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss