Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 800 + Viasat kort

  1. #1

    800 + Viasat kort

    Jag har en Dreambox 800 och tänkte beställa Viasat. Vill förstås ha med HD kanalerna... och vill bara verifiera att det går att få igång kortet på dreamboxen. Jag har en orginalbox så har boxkey men vill inte använda orginalboxen eftersom jag vill kunna streama från boxen, plus att jag har en stor hårddisk i dreamboxen.Funkar det med CCcam?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Jag har en Dreambox 800 och tänkte beställa Viasat. Vill förstås ha med HD kanalerna... och vill bara verifiera att det går att få igång kortet på dreamboxen. Jag har en orginalbox så har boxkey men vill inte använda orginalboxen eftersom jag vill kunna streama från boxen, plus att jag har en stor hårddisk i dreamboxen.Funkar det med CCcam?
    Du kan inte se HD kanalerna tyvärr, alternativet är newcs eller oscam men utan HD som sagt var.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vi kan "bara verifiera" att det INTE går att se Viasat:s HD-kanaler på en Dreambox. Tyvärr...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Canal Digitals HD kanaler fungerar änsålänge, så ska du ha HD via satellit i din dreambox så är det det som gäller.
    Annars viasat tvillingkort i dreamboxen så kan du se HD på din originalbox.

  5. #5
    Ok, tack för svaren, har redan canal digital men ville ha visat för fotbollen. Tror jag kör på viaplay istället och har kvar canal digital.

    Sent from my Nexus 4

Liknande ämnen

  1. viasat kort
    Av shalle i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 20:21
  2. kort viasat
    Av katten i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-01, 19:38
  3. Viasat byter kort??!!
    Av AER i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 16:10
  4. org kort viasat
    Av shalle i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 11:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss