Första testet gav att den inspelningen stannade på min interna trots att jag hade usb filen framme, ska kolla om det finns nånstans där jag kan välja i menyn.
Första testet gav att den inspelningen stannade på min interna trots att jag hade usb filen framme, ska kolla om det finns nånstans där jag kan välja i menyn.
Finns ju förmodligen möjlighet att bestämma lite om var man ska lägga instan rec o timer rec, men i den menyn kommer jag ingenstans, inga knappar som hjälper mig o det enda jag lyckas med är o få min interna att bli skådeplats för allt .
Har du en mapp som heter movie i den externa disken?
Movie är ju default inspelningsmapp.
Finns den inte så får du skapa den, och ge den filrättigheter 755
Det finns ett alternativ "sökväg" när du sätter inspelning.
Kan du ändra nåt där?
I mountmanager, har du satt den nya disken som HDD, och också "use as HDD"
beson
Senast redigerad av beson den 2013-04-14 klockan 10:36.
Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI
Telnet till boxen och skriv df så kan du se om, och hur dina diskar är mountade.
beson
Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI
Det finns Movie i bägge diskarna, attr 755. Telnet visar nu Hdd1 o Hdd2 , innan hade jag hdd1 o usb/media på den andra.
När jag testar att sätta timerinspelning så finns alternativet för välja sökväg, där står då Hdd/movie. Men det går inte att ändra där, jag tycker det är konstigt när man kommer in i den menyn där man ska kunna välja plats, det finns inget jag kan göra där, inget svarar mot mina tryckningar, kanske ska va så.
Ska testa o sätta interna som Hdd2 o usb som Hdd1 nu, det viktiga för mig nu är att jag kan spela in på den nya o samtidigt få tillgång till den gamla utan att behöva starta om boxen.