Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kortläsare problem DM800 o usb hub

  1. #1

    Kortläsare problem DM800 o usb hub

    Hej! Jag håller på o trixxar med en dm800 som jag inte längre kan använda en tuner i (trasig socket). så har gjort om den till "kortserver". Har innan haft endast 3 kort: sci0, ttyUSB0 o ttyUSB1 o då räcker boxen till ordentligt. Men ville koppla in en till läsare o gjorde då detta. Använde mig utav en usb hub o kopplade 2 läsare via hub o 1 läsare på boxens ledia usb.
    Funkade galant ca 3h sen blev det massa ftdi fel osv o kortläsaren dök, så fullt i dmesg så jag inte kunde utläsa början av felen. båda läsarna på usb huben dök alltså. Okej strömproblem tänkte jag o köpte en annan usb hub med nätadapter till.
    Där får jag ett annat ftdi fel efter bara ca 1min felmeddelandet lyder:
    ftdi_sio: ftdi_tiocmget Could not get modem status of device - err: -71

    Någon som har några tips?
    kortläsare är: 2 orangea adteknik med id chip o en svart phoenix läsare även testat med 3 orangea, samma fel

  2. #2
    Testade nu att köra alla läsare som adteknik orangea läsare och har dem på usb huben, alltså 3 läsare o får då felet:
    ftdi_tiocmget Could not get modem status of device - err: -145
    och det är bara 2 av dem som strular medans en funkar.. vad F*N är felet?

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    AD-Tekniks läsare drar rätt mycket ström. Hur kraftig är nätadaptern till USB-huben? En del billiga hubar skickar med nätadaptrar som bara lämnar 500 mA vilket egentligen bara räcker till en USB-port enl. standard. Ska du köra 2-3 kortläsare på samma hub bör nätadaptern kunna lämna 1000-1500 mA.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    AD-Tekniks läsare drar rätt mycket ström. Hur kraftig är nätadaptern till USB-huben? En del billiga hubar skickar med nätadaptrar som bara lämnar 500 mA vilket egentligen bara räcker till en USB-port enl. standard. Ska du köra 2-3 kortläsare på samma hub bör nätadaptern kunna lämna 1000-1500 mA.
    Bra tips! Ska ta o kolla detta direkt efter jobbet..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Clementin80 Visa inlägg
    Bra tips! Ska ta o kolla detta direkt efter jobbet..
    nä samma skit :/ får köra endast 3 kort i boxen då..

Liknande ämnen

  1. Problem med kortläsare, HJÄLP!
    Av Kianian i forum Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 18:01
  2. Problem med kortläsare, HJÄLP!
    Av Kianian i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 13:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss