Resultat 1 till 10 av 109

Ämne: Funkar lincardemu?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Nu verkar det ju dock vara andra begränsningar inblandade som jag inte vet hur det är med denna cam.
    Ja, men det verkar inte vara överdrivet vanligt. Av 4 CAMar så är det en som bråkat med vissa kanaler.

Jag fixade en sådan CAM som på Tradera och det funkar bra med 8861 och alla kanaler. Yay Tack för alla tips och information. Tänkte också höra om du har nåt startskript/serviceskript att dela med dig av? Såg att du skrev att LCE stänger ned sig efter någon timme annars. Vet du varför det stänger ner? Nu kör jag LCE i en screen så får se hur länge det rullar. Har inte fixat någon autostart än.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tackad
    39 gånger
    Ja du ska köra Lincardemu som en service alltså vid uppstarten med startscript och gärna med screen
    Då fungerar det mycket bra och stabilt.

Använder du Raspberry pi eller TP-link wr703n?

MVH

Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Ja, men det verkar inte vara överdrivet vanligt. Av 4 CAMar så är det en som bråkat med vissa kanaler.

Jag fixade en sådan CAM som på Tradera och det funkar bra med 8861 och alla kanaler. Yay Tack för alla tips och information. Tänkte också höra om du har nåt startskript/serviceskript att dela med dig av? Såg att du skrev att LCE stänger ned sig efter någon timme annars. Vet du varför det stänger ner? Nu kör jag LCE i en screen så får se hur länge det rullar. Har inte fixat någon autostart än.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Jag använder en Raspberry pi. Det har fungerat bra sedan igår nu.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Jag använder en Raspberry pi. Det har fungerat bra sedan igår nu.
    När jag körde utan startscript så använde jag nog inte screen, det kan ha varit därför det stängdes ner ofta då

Här är iaf ett startscript för raspberry pi:

#! /bin/sh
    # /etc/init.d/lincardemu

# Copy this program to /etc/init.d/lincardemu

# http://www.stuffaboutcode.com/2012/0...-start-up.html
    # sudo chmod 755 /etc/init.d/lincardemu
    # Register script to be run at start-up
    # sudo update-rc.d lincardemu defaults
    # Remove from autostart
    # sudo update-rc.d -f lincardemu remove

# Carry out specific functions when asked to by the system
    case "$1" in
    start)
    echo "Starting lincardemu"
    cd /usr/local/bin/lincardemu && screen -A -m -d -S lce ./lcestatic -r &
    ;;
    stop)
    echo "Stopping lincardemu"
    killall -9 lcestatic
    ;;
    *)
    echo "Usage: /etc/init.d/lincardemu {start|stop}"
    exit 1
    ;;
    esac

exit 0
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Tack, ska fixa in det. En annan sak som jag tänkte på är om LCE har stöd för EMM? Jag kan inte se att det kommer fram några uppdateringar i Oscam loggen.

Liknande ämnen

1. lincardemu
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss