Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
Två enheter kan inte dela på kortet via ett seasoninterface med loggerfunktion, det är enbart för passiv loggning av kortet.
Ok, det jag var rädd för. Ville bara ha det svart på vitt. Lovar att jag inte är så rudis som jag kanske låter Programmerar en del och så. Har bara inte använt dessa verktyg förut och tyckte det var lite svårt att hitta uttömmande info om dess funktionalitet.

Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
Det du behöver är en smartwi eller en liknande kortdelare att sätta originalkortet i, sedan klientkort i din originalbox samt i serverkortläsaren. Då kommer det fungera när du kör alex-cs i den andra boxen med både mpeg-4 och T2.
Tycker vi borde försöka logga kommunikationen med dessa enheter och skapa en öppen fungerande lösning.

Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
I CD boxarna går det utmärkt med LCE och sesoninterface, HD-kanalerna fungerar ännu där, CI+ är inte aktiverat. Det enda problemet är ju EMM men jag ska kolla lite om det är möjligt att få till det.
Ok. Men då kör jag nog på en DM500s istället för den gamla CD-boxen så slipper jag en extra enhet och får med EMM.

Tack för all hjälp så långt!