kom på att alex-cs behövs inte om du använder smartwi med två klientkort i det jag beskrev tidigare...
MVH
kom på att alex-cs behövs inte om du använder smartwi med två klientkort i det jag beskrev tidigare...
MVH
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
har et stort problem
har fuldt guiden i post 1 og compild lincamdenu
men jeg for ikke en div filer etc conax.dat
og når jeg prøver at starte
couldn't find configuration file ~/.lincardemurc
Have you read the readmefile included in the source?
To start with you should rename all xxxx-dist.dat to xxxx.dat
Next thing is to copy lincardemu.dat to lincardemu.rc
Now make the necessary changes to your configuration in lincardemu.rc
After you are done you can try to start lce again....
cd into your lincardemu directory and type:
./lincardemu -r
-r means readonly-mode so that your conax.dat won´t be overwritten.
When starting without "-f lincardemu.dat" LCE will use lincardemu.rc as config file.
the lce window should pop up and you should see some startup and connection to the cardserver if you entered those details.
When you have the program running correctly it is time to install screen and a startscript soo you can run LCE as a service at startup.....very stable!
Are you using raspberry pi or TP-link wr703n or some other router?
Best regards
Senast redigerad av _com_bort_ den 2014-02-12 klockan 22:15.
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Thanx
I now have it working whit this setup, dreambox 7020si and a unicam 2. lincamd running on the pi connecting to my oscamd server, the conax part works fine, But as i remember it, it use to decode all, like etc viaccess
i can only make it decode the conax ;(
Om jag kör season rakt in i TV:n från Fausto eller LCE, vilka protokoll stödjer de att ta emot, och vilket är eventuellt mest stabilt?
Hittade följande för Fausto: (stämmer det?)
CCCam, Gbox, Newcamd, Radegast, Camd33, Camd35
Finns det en officiell hemsida?
Newcamd och Radegast är implementerade i LCE.
Jag råder dig att köra på newcamd om du vill köra LCE.
LCE har en stabil fungerande reconnect och keep alive funktion till skillnad mot Fausto.
LCE är open source.
Fausto har en bugg i nätverksfunktionen, vilket innebär att kontakten med servern tappas ibland och reconnect fungerar då inte alltid automatiskt.
Väldigt irriterande, tyvärr inte open source.
MVH
Senast redigerad av _com_bort_ den 2014-12-03 klockan 19:40.
_com_bort_
Vad säger du om denna http://www.banggood.com/FT232RL-FTDI...-p-917226.html
Jag har tidigare beställt från dem, de har fri frakt, brukar dock ta allt från 7-30 dagar innan man får hem sakerna, men prismässigt är det svårt att slå.
Utifrån det du tidigare skrivit så borde det inte vara allt för svårt att få till ett season interface med detta kort. Vad mer skulle behövas för att få det att lira med LCE, en diod mellan TX/RX? Du har även de andra signalerna på kortet också, frågan är bara hur schemat skulle se ut för för att det skulle fungera korrekt.
Öppnar man upp http://www.ebay.com/itm/6pin-FTDI-FT...-/221211434145 så finns även där
DCD porten, det är bara till att lödda om det så borde man få de portar man vill ha.