Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 109

Ämne: Funkar lincardemu?

  1. #81
    Citat Ursprungligen postat av allesms Visa inlägg
    _com_bort_

    Vad säger du om denna http://www.banggood.com/FT232RL-FTDI...-p-917226.html
    Jag har tidigare beställt från dem, de har fri frakt, brukar dock ta allt från 7-30 dagar innan man får hem sakerna, men prismässigt är det svårt att slå.

    Utifrån det du tidigare skrivit så borde det inte vara allt för svårt att få till ett season interface med detta kort. Vad mer skulle behövas för att få det att lira med LCE, en diod mellan TX/RX? Du har även de andra signalerna på kortet också, frågan är bara hur schemat skulle se ut för för att det skulle fungera korrekt.

    Öppnar man upp http://www.ebay.com/itm/6pin-FTDI-FT...-/221211434145 så finns även där
    DCD porten, det är bara till att lödda om det så borde man få de portar man vill ha.
    Jag använder den röda. Som jag ser det finns det ingen anledning att köpa den andra om man ändå måste sprätta upp den.

    Själv har jag också skaffat:
    http://www.wbe.dk/default.asp?show=store&ProductGrp=7, Kolla längst ner för smart card pcb. Premiumpris på den men funkar fint.
    http://se.farnell.com/stmicroelectro...21?Ntt=9801421, exempel på diod

  2. #82
    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Jag använder den röda. Som jag ser det finns det ingen anledning att köpa den andra om man ändå måste sprätta upp den.

    Själv har jag också skaffat:
    http://www.wbe.dk/default.asp?show=store&ProductGrp=7, Kolla längst ner för smart card pcb. Premiumpris på den men funkar fint.
    http://se.farnell.com/stmicroelectro...21?Ntt=9801421, exempel på diod
    Kanon, tackar kylex för länkarna.

    Jag har i princip alla grejer jag behöver hemma, utom just den dioden du länkade till. Kände att jag ville ha ett litet projekt över Julen, får se om jag ror hem något, det är alltid fråga om tid som man egentligen inte har när man vill göra något litet projekt. :-)

    Har du koll om man behöver brygga DTR, DSR och CTS pinnarna? Jag har en sådan här sen väldigt många år tillbaka, http://sat.nu/product.php?product=Seasonutanlogger den har säkert legat oanvänd i mer än 5 år och där är inte pinnarna bryggade vad jag kan se. Sist jag använde detta var via SNS_525_client på en gammal Windows XP dator och då fungerade det riktigt bra. Tänkte göra om den så att den använder USB till TTL RS232 Arduino kabeln istället som ändå ligger och skräpar.

  3. #83
    Citat Ursprungligen postat av allesms Visa inlägg
    Kanon, tackar kylex för länkarna.

    Jag har i princip alla grejer jag behöver hemma, utom just den dioden du länkade till. Kände att jag ville ha ett litet projekt över Julen, får se om jag ror hem något, det är alltid fråga om tid som man egentligen inte har när man vill göra något litet projekt. :-)

    Har du koll om man behöver brygga DTR, DSR och CTS pinnarna? Jag har en sådan här sen väldigt många år tillbaka, http://sat.nu/product.php?product=Seasonutanlogger den har säkert legat oanvänd i mer än 5 år och där är inte pinnarna bryggade vad jag kan se. Sist jag använde detta var via SNS_525_client på en gammal Windows XP dator och då fungerade det riktigt bra. Tänkte göra om den så att den använder USB till TTL RS232 Arduino kabeln istället som ändå ligger och skräpar.
    Ok, men dåså. Då verkar du ju vara kittad redan . Jag har inte bryggat något på mitt interface och det fungerar bra ändå. Behöver du köpa diod kan du vända dig till microkit om du inte redan känner till dem. De är distributör för Elfa, Farnell och numera RS. Annars kanske du har något skrot du kan hitta någon lämplig på.

  4. #84
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Är det någon som lyckats få igång lincardemu (eller oscam) på en arduino yun?
    Yun kör en variant av openwrt, men har bara 16mb flashminne, men det borde räcka om man hade lyckats korskompilera till denna arkitekturen
    (annars får det väl bli en rasberry pie, som är nästan dubbelt så stor...)

  5. #85
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jag kör lincardemu på TP-link wr703n med openwrt AA12.09 installerad, wr703n har 4 MB flashminne.
    Den är korskompilerad till denna router.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Är det någon som lyckats få igång lincardemu (eller oscam) på en arduino yun?
    Yun kör en variant av openwrt, men har bara 16mb flashminne, men det borde räcka om man hade lyckats korskompilera till denna arkitekturen
    (annars får det väl bli en rasberry pie, som är nästan dubbelt så stor...)
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #86
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Jag kör lincardemu på TP-link wr703n med openwrt AA12.09 installerad, wr703n har 4 MB flashminne.
    Den är korskompilerad till denna router.

    MVH
    Skulle du kunna dela med dig av din korskompilerade binär av lce för openwrt?
    Oscam binären för openwrt nedladdad från steamboard i länken längre upp i denna tråd verkar inte fungera på arduinon. Det blir inte seg-fault utan den verkar att starta, och om systemklockan har en tid som är tidigare än tiden då binären kompilerades så får man ett felmeddelande vid uppstart av oscam som säger just detta, dessutom kan man få fram hjälptext med oscam --help, så arkitekturen verkar vara rätt, men startar man den som vanligt med fungerande confar så händer absolut ingenting alls, inga felmeddelanden och processen verkar dö direkt. Frågan är om det saknas libbar eller dyl i wrt-miljön på arduinon.
    Får köra vidare på en rasberry tillsvidare, dock hade det varit smidigt med arduinon då den har både Ethernet och wlan inbyggt och bara är hälften så stor som en rasberry.

  7. #87
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Hej!
    Jag återupplivar tråden lite.
    Jag tänkte göra ett försök med Boxer och lincardemu + season.

    Men när jag försöker kompilera får jag massa error.
    util.a nagra-rsa/librsa.a serfunc.o
    main.o: I funktionen "sighandler_general":
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:107: undefined re
    ference to `pthread_kill'
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:109: undefined re
    ference to `pthread_kill'
    main.o: I funktionen "main":
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:692: undefined re
    ference to `pthread_create'
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:696: undefined re
    ference to `pthread_detach'
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:698: undefined re
    ference to `pthread_create'
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:702: undefined re
    ference to `pthread_detach'
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:994: undefined re
    ference to `pthread_kill'
    /usr/src/lincaremu/lincardemu-0.21a/main.c:996: undefined re
    ference to `pthread_kill'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    make: *** [lincardemu] Fel 1
    När jag googlat verkar det som de nyare versionerna av gcc vill ha saker i en annan ordning mot tidigare... Typ.. Men jag fixar inte att ändra i makefile:n.
    Det blir samma fel på 2 olika ubuntusystem.
    Om någon vill ta en titt vore jag tacksam.

    Jag såg i en annan tråd att källkoden måste justeras för att HD/MPEG4-kanalerna ska fungera, vet någon vilka dessa justeringar är?

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

  8. #88
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    När jag korskompilerat till wr703n måste jag även installera paketen libpthread, libreadline, usb-serial, usb-serial-ftdi.
    Du har även stor hjälp av att starta lincardemu via screen.

    Av dina felmeddelanden ser det ut som att det skulle kunna hjälpa....iaf med libpthread.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2015-08-23 klockan 11:47.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    När jag korskompilerat till wr703n måste jag även installera paketet libpthread, libreadline, usb-serial, usb-serial-ftdi.
    Du har även stor hjälp av att starta lincardemu via screen.

    Av dina felmeddelanden ser det ut som att det skulle kunna hjälpa....iaf med libpthread.

    MVH
    Din pm-låda är full btw. Går ej att skicka dig pm

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

  10. #90
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Nu går det skicka igen, ställ era frågor i denna tråden istället då det hjälper fler användare.
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2015-08-23 klockan 12:04.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. lincardemu
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss