Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 109

Ämne: Funkar lincardemu?

  1. #61
    Vad menar du med att om den klarar originalkortet så är det lugnt? Den CAM som inte klarar de två muxarna jag nämnde är testad med originalkortet. Jag menar inte att bandbredden till kortet är för liten utan att bandbredden på DVB-muxen är för hög. Det är för övrigt en gissning att det är det som är felet. Gissningen är endast baserad på att det var just två muxar som inte fungerade och att dessa två hade den högre bandbredden gemensamt. Notera att jag menar transponder när jag skriver mux, de kallas för mux i Tvheadend.

    Tack för tipset. Jag kollade på den annonsen tidigare idag. Om man googlar på Conax CAMens artikelnummer (901647) så verkar det vara en v. 4.0? Om det nu spelar någon roll. Jag är lite sugen på att köpa en Technisat Technicrypt CX.

    Edit: Det kanske är att CAMen inte klarar symbol raten på 30000 som är problemet och inte bandbredden i sig. Även om de är korrelerade.
    Senast redigerad av kylex den 2013-12-25 klockan 19:59.

  2. #62
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jag menade bara att OM du får bild med originalkortet så ska det fungera med LCE också
    Kommunikationshastigheten med kortet är alltid 8861 bitar per sekund i den cammen

    Nu verkar det ju dock vara andra begränsningar inblandade som jag inte vet hur det är med denna cam.

    Den conax cam på bilden med den etiketten vet jag fungerar, har testat kanske 6-7 st sådana.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Vad menar du med att om den klarar originalkortet så är det lugnt? Den CAM som inte klarar de två muxarna jag nämnde är testad med originalkortet. Jag menar inte att bandbredden till kortet är för liten utan att bandbredden på DVB-muxen är för hög. Det är för övrigt en gissning att det är det som är felet. Gissningen är endast baserad på att det var just två muxar som inte fungerade och att dessa två hade den högre bandbredden gemensamt. Notera att jag menar transponder när jag skriver mux, de kallas för mux i Tvheadend.

    Tack för tipset. Jag kollade på den annonsen tidigare idag. Om man googlar på Conax CAMens artikelnummer (901647) så verkar det vara en v. 4.0? Om det nu spelar någon roll. Jag är lite sugen på att köpa en Technisat Technicrypt CX.

    Edit: Det kanske är att CAMen inte klarar symbol raten på 30000 som är problemet och inte bandbredden i sig. Även om de är korrelerade.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Nu verkar det ju dock vara andra begränsningar inblandade som jag inte vet hur det är med denna cam.
    Ja, men det verkar inte vara överdrivet vanligt. Av 4 CAMar så är det en som bråkat med vissa kanaler.

    Jag fixade en sådan CAM som på Tradera och det funkar bra med 8861 och alla kanaler. Yay Tack för alla tips och information. Tänkte också höra om du har nåt startskript/serviceskript att dela med dig av? Såg att du skrev att LCE stänger ned sig efter någon timme annars. Vet du varför det stänger ner? Nu kör jag LCE i en screen så får se hur länge det rullar. Har inte fixat någon autostart än.

  4. #64
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ja du ska köra Lincardemu som en service alltså vid uppstarten med startscript och gärna med screen
    Då fungerar det mycket bra och stabilt.

    Använder du Raspberry pi eller TP-link wr703n?

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Ja, men det verkar inte vara överdrivet vanligt. Av 4 CAMar så är det en som bråkat med vissa kanaler.

    Jag fixade en sådan CAM som på Tradera och det funkar bra med 8861 och alla kanaler. Yay Tack för alla tips och information. Tänkte också höra om du har nåt startskript/serviceskript att dela med dig av? Såg att du skrev att LCE stänger ned sig efter någon timme annars. Vet du varför det stänger ner? Nu kör jag LCE i en screen så får se hur länge det rullar. Har inte fixat någon autostart än.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #65
    Jag använder en Raspberry pi. Det har fungerat bra sedan igår nu.

  6. #66
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Jag använder en Raspberry pi. Det har fungerat bra sedan igår nu.
    När jag körde utan startscript så använde jag nog inte screen, det kan ha varit därför det stängdes ner ofta då

    Här är iaf ett startscript för raspberry pi:

    #! /bin/sh
    # /etc/init.d/lincardemu


    # Copy this program to /etc/init.d/lincardemu


    # http://www.stuffaboutcode.com/2012/0...-start-up.html
    # sudo chmod 755 /etc/init.d/lincardemu
    # Register script to be run at start-up
    # sudo update-rc.d lincardemu defaults
    # Remove from autostart
    # sudo update-rc.d -f lincardemu remove


    # Carry out specific functions when asked to by the system
    case "$1" in
    start)
    echo "Starting lincardemu"
    cd /usr/local/bin/lincardemu && screen -A -m -d -S lce ./lcestatic -r &
    ;;
    stop)
    echo "Stopping lincardemu"
    killall -9 lcestatic
    ;;
    *)
    echo "Usage: /etc/init.d/lincardemu {start|stop}"
    exit 1
    ;;
    esac


    exit 0
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #67
    Tack, ska fixa in det. En annan sak som jag tänkte på är om LCE har stöd för EMM? Jag kan inte se att det kommer fram några uppdateringar i Oscam loggen.

  8. #68
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Det kommer inte fungera med några T2-kanaler (tror det saknas lite som AlexCS har implementerat) så det är ingen idé att prova dom.
    Jag har tänkt dra igång ett miniprojekt med några wr703n. Men är inte helt klar över uppställningen. Kan jag köra en TP-link med både LCE och oscam? Alltså ett season interface som även har en kortingång och låta både TP-linken och boxen kommunicera med kortet eller krockar det då? Alla exempel verkar ha en separat server. Problemet är att jag har två originalboxar som jag inte vill störa, de ska alltså inte bli av med t.ex. T2 enligt citatet ovan.

    #1 Marksänt
    * SAGEMCOM DT90
    * DM500T
    Här vill jag bara få in utbudet i dreamboxen så det går att streama till en iPad. Dreamboxen ska inte vara kopplad till en tv utan bara vara ett bihang till originalboxen. Vill inte bli av med MPEG4- och T2-kanalerna, men förstår att de inte kommer fungera på paddan.

    #2 Satellit
    * Sagem HD-PVR 101-ST
    * CDC-7000 ST
    Här vill jag bara dela CD-kortet till båda boxarna. Ska ev. kompletteras med en vu+.

    Är det något problem med EMM som kylex nämner? Finns det någon prisvärd källa för season interface nuförtiden? I värsta fall får jag väl fräsa ut ett par pcb.

  9. #69
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Att dela T2-kanalerna för marksända kanaler går nog i skrivande stund bara med Alex-cs och någon annan komersiell kortdelarutrustning.

    Att köra både LCE och oscam på en wr703n är möjligt, kan vara problem med utrymme i flashminnet, man kan dock uppgradera från 4 Mbyte flash till 8 Mbyte.
    Vad menar du med ett sesoninterface som har en kortingång?
    Ett seasoninterface sätter du ju i kortplatsen på mottagaren du vill kortdela till.

    LCE skickar inte EMM i skrivande stund, det kan ju din dreambox däremot sköta till boxerkortet.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #70
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Att dela T2-kanalerna för marksända kanaler går nog i skrivande stund bara med Alex-cs och någon annan komersiell kortdelarutrustning.
    Mitt försök till frågeställning var ju dock om det var möjligt att kortdela samtidigt som originalboxen har direkttillgång till kortet, så att T2 osv fungerar som det ska där. Hur är det med MPEG4 över satellit?

    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Vad menar du med ett sesoninterface som har en kortingång?
    Ett seasoninterface sätter du ju i kortplatsen på mottagaren du vill kortdela till.
    De man ser har ju inte alltför sällan även en kortplats. Det jag undrar är om den enbart kan användas för avlyssning eller om två enheter på så vis kan samsas om kortet.

    Season_logger.jpg

    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    LCE skickar inte EMM i skrivande stund, det kan ju din dreambox däremot sköta till boxerkortet.
    Ok, så i CD-fallet (#2) med enbart originalboxar så går det inte? Om inte min fråga ovan då fungerar naturligtvis.

Liknande ämnen

  1. lincardemu
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss