Sidan 6 av 11 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 109

Ämne: Funkar lincardemu?

  1. #51
    Could anyone upload version of lincardemu for raspberry pi ,bacause version for linux dont start on RPI. Thanks and sorry for english

  2. #52
    @plevel - there is posted early in this thread all instructions for building on the raspi, for the raspi.

    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    eller jo om du köper en TP link TL WR703N kan du nog komma undan med 150:- plus en usb till seriell omvandlare.
    Ska testa den lösningen också när tid finns
    I confirm lincardemu functions well on the TP-Link WR703 :-) I had to read up on cross-compiling & hack at the Makefile to make it compile with OpenWrt's SDK.

    Sorry for my use of English - this is about the only place that google found with current discussion of old lce.

  3. #53
    Hej
    Om man vill koppla in sig direkt i CA-Modulen med en USB-Seriell konverter måste man då ha en med alla pinnar eller går det med enklare varianter? Jag såg att tidigare i tråden länkade _com_bort_ till en på ebay och den har inte alla pinnar.

    Är det stabilt med lincardemu? Jag hade tänkt att använda det till Canal Digital på en RaspberryPI som redan kör oscam. Just nu kör jag Clone+ som delar ut ett kort till TV med CAM och till RPI+oscam men om denna lösning kan resultera i att jag kan kasta ut Clone+ så vore det toppen. Kanske är OT här i ComHem forumet men är det någon som testat detta till just Canal Digital?


    Bifogar bilder på en dissekerad Dilog 99010 som fungerar bra med CD och originalkortet men som inte vill fungera med Clone+ men den kanske går att använda till LCE. Jag hade tänkt att spara in pengarna på ett Season interface och löda in USB-Seriell konvertern direkt i CAMen.
    CAM_back.jpgCAM_front.jpg

    Season interface schematic.
    season_interface.jpg

  4. #54
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det borde fungera med den omvandlare som du länkade på ebay.
    Det du ska vara väldigt försiktig med är dock OM camen kör 5 volt på TTL-signalerna eller om det är 3 volt.
    Raspberry pi kör 3 volt i sin externa kontakt.

    Lincardemu fungerar otroligt stabilt på både raspberry pi och TP-link wr703n

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2013-12-07 klockan 17:40.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #55
    Tack för ditt svar.

    Jag hade inte tänkt att använda IO på Raspberry Pi utan USB till seriell. Kan det vara olika spänning på olika CAMs? Aja, det kan jag mäta innan jag börjar koppla. Jag har en DLP-TX-RX-G som jag kan välja IO spänning på så det spelar mindre roll.

    Det som gjorde mig fundersam var att i Season interface schemat som jag klistrade in i förra posten används DCD på seriellporten. Den fanns inte i konvertern på Ebay. Vad behövs egentligen?

    Jag såg att du och någon annan diskuterat modifieringar i koden till LCE. Är det något speciellt man behöver göra för att det ska fungera med Conax och Seriell-adapter? Jag har kompilerat en omoddad LCE 0.21a på pajen nu.

    /Kylex

  6. #56
    Hej
    Jeg bruger selv et Unicam 2 DeltaCrypt CAM
    virker fint med clone+ og canaldigital også

    håber der kommer meget mere info om dette projekt

  7. #57
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Du kan köra conax med din omoddade version av LCE 0.21a.
    Det kan vara 5 volt eller 3 volt på din cam.

    Jag använder mig av en FTDI baserad adapter, med mycket bra resultat.

    Du behöver RX/TX och även DCD (pinne 1 i comporten) som resetsignalen i kortläsaren är kopplad till.
    Jag har använt det schema som jag postat här:
    http://www.comhit.net/showthread.php...bilt-%29/page3

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Tack för ditt svar.

    Jag hade inte tänkt att använda IO på Raspberry Pi utan USB till seriell. Kan det vara olika spänning på olika CAMs? Aja, det kan jag mäta innan jag börjar koppla. Jag har en DLP-TX-RX-G som jag kan välja IO spänning på så det spelar mindre roll.

    Det som gjorde mig fundersam var att i Season interface schemat som jag klistrade in i förra posten används DCD på seriellporten. Den fanns inte i konvertern på Ebay. Vad behövs egentligen?

    Jag såg att du och någon annan diskuterat modifieringar i koden till LCE. Är det något speciellt man behöver göra för att det ska fungera med Conax och Seriell-adapter? Jag har kompilerat en omoddad LCE 0.21a på pajen nu.

    /Kylex
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2013-12-12 klockan 13:28.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #58
    Hmm, det fungerar på en gammal CD originalbox men inte med CA-modulen i mitt tidigare inlägg.

    Några tips på modul?

    Det är inte lätt att hitta specifikation på vilken bandbredd de klarar att avkryptera. Jag har två Dilog 99010 (en märkt smit och en neotion) varav den ena inte kan avkryptera 11785 H eller 12015 H Thor 5 på 66.8 Mbps. Det är de muxar med högst bandbredd.

    Jag funderar på den här men som sagt så är det ju svårt att veta vilken bandbredd den klarar. Sen kan man ju inte heller veta om man får igång den med lincardemu.
    Senast redigerad av kylex den 2013-12-22 klockan 14:29.

  9. #59
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Aha det där med vilken bandbredd den klarar att dekryptera var en ny begränsning för mig.

    Du kan köra med en conax 3.03 cam den fungerar med baud = 8861 i en omodifierad LCE-0.21a

    Vet dock inte vilken bandbredd den klarar av.
    Klarar den av originalkortet så är det ju lugnt, ska ju inte vara någon skillnad i just denna fråga om bandbredden.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2013-12-23 klockan 15:51.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #60
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    http://www.tradera.com/item/302318/1...dvb-pc-card-ce

    Längst till höger i den auktionen ser du en conax 3.03 cam som fungerar bra med LCE 0.21a, bara att bjuda

    Nu verkar annonsören ha plockat bort sin conaxcam så den syns inte längre i den annonsen....

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2013-12-26 klockan 18:51.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. lincardemu
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss