Sidan 4 av 11 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 109

Ämne: Funkar lincardemu?

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ja det låter ju bra
    Jag hittade lite funktioner i serfunc.c rad 740-800 ungefär som verkar behandla dcd och reset, var det där du kollade också?
    Finns det support för phoenixinterface också?
    Pinne 4,6 och 8 är ofta ihopkopplade i ett seasoninterface av någon anledning. DTR, DSR och CTS.
    Jag ska testa och se vad som händer om jag frigör dom pinnarna från varandra på mitt season.
    Season-pcb är på gång

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av sneeze Visa inlägg
    Om jag förstår koden rätt så pollar lincardemu bara om DCD är satt, borde vara enkelt att byta till att testa CTS (som den använder för phoenixinterface?) eller valfri gpio-pinne. Behöver fixa mig ett kort och testköra lite för att vara helt säker dock
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ett sådant projekt är verkligen bra mycket mer avancerat än denna enkla lilla fix med lite signaler som omvandlas mellan 3,3 volt och 5 volt, samt "lite" omskrivning av källkoden.

    Själva anslutningen i tvn är jobbig, du måste ha en väldigt smal liten låda som från en cam och ansluta.
    Det är väl en standardkontakt i cammen men sedan återstår ju jobbet att emulera cammen som sagt.

    Jag nöjer mig med RPI som kortemulator, varför tycker du det är bättre att emulera cammen?

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    @_com_bort_

    förlåt om jag var otydlig .

    jag menar att inte använda en cam över huvud taget kabel direkt in i tv ...och emulera cam i rpi.

    meao göra rasperyn till en cam med softcam som en
    "WIRELESS" diablocam fast med sladd .

    förstår att det inte blir billigt men hur svårt skulle det vara ? för någon som har koll ..
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    finns en del hårdvara som strömmar ut alla kanaler i en mux då måste man ha en pro cam och en sådan kostar från 5000 till 10000 pix .

    dom flesta standard camarna klarar bara 1 ev 2 stycken strömar från samma mux .

    visserligen inget jag har nytta av bara nyfiken hur mycket jobb det skulle vara .

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Ja det låter ju bra
    Jag hittade lite funktioner i serfunc.c rad 740-800 ungefär som verkar behandla dcd och reset, var det där du kollade också?
    Finns det support för phoenixinterface också?
    Pinne 4,6 och 8 är ofta ihopkopplade i ett seasoninterface av någon anledning. DTR, DSR och CTS.
    Jag ska testa och se vad som händer om jag frigör dom pinnarna från varandra på mitt season.
    Season-pcb är på gång

    MVH
    Har inte koden här, men det var i serfunc jag var o kollade. Man gör på annat sätt med dreambox också så, som verkar ha någon egen pseudodevice för rts/cts som man kan läsa från.

    Jag tror det beror lite på seriedrivrutinen ifall man kan använda CTS fritt. Vet du om boxen tar ned reset efter ett tag? Ofta brukar man behöva aktivera rts/cts flödeskontroll i drivern. Har man det disableat så borde man bara kunna läsa upp statusen på pinnnen i lce som man gör med DCD.

    Eller som sagt bara läsa status på valfri gpio-pinne

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    Hej!
    Hittade denna tråden och blev intresserad av raspberry + lincardemu + season

    jag hade ett season/logger USB som jag körde med (tror jag kommer inte ihåg om jag fick det å funka) för många år sedan i en linux maskin det är som detta bara att jag har V1.1
    http://www.epsilon.home.pl/test/inde...on_usb_cfg.htm
    Tror ni att det kan funka med detta season interfacet och en raspberry med openelec på?

    jag är en riktig noob när det kommer till att kompilera program, måste jag kompilera lincardemu på raspberryn eller kan jag kompilera på min ubuntu och sedan flytta över filerna till raspberryn

    //Pazante

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pazante Visa inlägg
    Hej!
    Hittade denna tråden och blev intresserad av raspberry + lincardemu + season

    jag hade ett season/logger USB som jag körde med (tror jag kommer inte ihåg om jag fick det å funka) för många år sedan i en linux maskin det är som detta bara att jag har V1.1
    http://www.epsilon.home.pl/test/inde...on_usb_cfg.htm
    Tror ni att det kan funka med detta season interfacet och en raspberry med openelec på?

    jag är en riktig noob när det kommer till att kompilera program, måste jag kompilera lincardemu på raspberryn eller kan jag kompilera på min ubuntu och sedan flytta över filerna till raspberryn

    //Pazante
    Det är bara att kompilera källkoden för lincardemu på din raspberry så kommer det fungera
    Jag skulle kunna maila dig min färdigkompilerade version om du vill det.
    Att kompilera på din ubuntu tror jag inte kommer fungera rakt av.
    Att korskompilera är MYCKET krångligare och eftersom det inte är något minnesproblem på raspberryn så är det enklast att kompilera där.
    Se mitt första inlägg i den här tråden för tips om några små ändringar och vad du ska tänka på.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #37
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Kan ingen lägga upp en färdig image där man bara behöver fylla i config-filerna ??
    Rust Never Sleeps

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    Hej!
    Har fått det att funka med
    Humax CXC-2000
    Season interface
    Rasberry pi (Rasbian Wheezy)
    lincardemu 0.21a

    Nu skulle jag vilja få det att funka med en Samsung tv + CI-Modul
    Någon som har några förslag på settings
    Baud rate?
    odd? even?
    Atr?

    //pazante

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pazante Visa inlägg
    Hej!
    Har fått det att funka med
    Humax CXC-2000
    Season interface
    Rasberry pi (Rasbian Wheezy)
    lincardemu 0.21a

    Nu skulle jag vilja få det att funka med en Samsung tv + CI-Modul
    Någon som har några förslag på settings
    Baud rate?
    odd? even?
    Atr?

    //pazante
    Varför inte börja med att berätta vilket system och vilka inställningar du hade till din nuvarande box?

    Det enda du behöver ändra om du ska köra med cammodul är troligen baudrate.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    Här är mina nuvarande inställningar

    [Conax]
    #port = 0
    unixdev = /dev/ttyUSB0
    baud=9600
    parity=even
    direct
    #atr = 3b 26 00 80 72 A4 45
    #atr = 3b 24 00 30 42 30 30
    atr = 3b 24 00 80 72 A4 45

    //pazante

Liknande ämnen

  1. lincardemu
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss