Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Ska det gå att koda Viasats HD kanaler eller inte?

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Det funkar på Dreamboxen OM du lyckas plocka ut nycklarna från din orginalbox & du har ett äldre Viasat-kort (093e) samt kör newcs som kortserver.
    090F är dom gamla. 093E dom nya.

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Så var det, i vilket fall som helst jobbigt att fixa.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Så var det, i vilket fall som helst jobbigt att fixa.

    Har du lyckats? Hur fungerar det då, jag har hört att det blir lite hängningar och så...

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    matkoh, har rätt. Först ska man ha rätt kort, äldre box med rätt programvara där man kan plocka ut nycklar. DÅ går det att få viasat HD på din dreambox. I annat fall inte. Sedan är det ju frågan om det går att använda rätt box med rätt programvara, för att även plocka ut de specifika nycklarna från nya kort. Men det kräver ändå rätt typ av box med rätt mjukvara samt lite kunskap, kanske inte allt för svårt, men grymt KRÅNGLIGT, inget man lätt fixar, om det ens går.

    På grunt av det, tror jag inte viasat bemödar sig med att ändra i sina system osv, det är tillräckligt krångligt att köra kortdelning på deras HDTV kanaler. Tacka vet jag CD som inte bryr sig än så länge i alla fall, plus dom har bättre kanalutbud. Skippa viasat säger jag. Det kanske kommer någon kines box i framtiden man kan köra mot en PC för att fixa ut nycklar eller något sådant, eller att man skickar iväg kortet till någon som fixar det åt en mot betalning eller så. Blir problemet stort kommer ju ett behov av detta finnas, i annat fall antagligen inte.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hittar inte Viasats kanaler
    Av Trachky i forum Viasat
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 15:43
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 23:51
  3. Lyckas inte koda av kanaler
    Av Dinkan i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 23:35
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 01:44
  5. Att koda av kanaler...
    Av Saberhagen i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 19:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss