Hej,

Har ett märkligt problem som uppstått nyligen. Kör MGCam via en router (DD-WRT).

Lite info om boxen:
version=0109200906270000
comment=PLi Jade image for the dm500 based on 1.09 Enigma of cvs20090531 is included
Den har inte flashats sedan jag fick den men den har å andra sidan fungerat fint vilket gjort att den klassiska frasen "Why fix it if it isnt broke?" dök upp. Normaltvis vill jag alltid ha det senaste men just Dreambox och linux/kernels m.m. har aldrig fastnat som intresse. Jag kan tillräckligt för att ta mig fram men inte mer, ungefär. Dessutom fattar jag att det krävs en speciell sladd och utgång i desktopen. Något jag inte har.

Hur som helst, till problemet: Ibland, ungefär 1 eller 2 gånger om dagen så slutar MGCam att fungera, jag ser i routern att ansluten finns mellan dator och server men den får varken bild eller ljud. Nu till det riktigt märkliga, när jag via webbläsaren går in på boxen(DM500C) via HTTP så kickar den helt plötsligt igång. Det här har fungerat varje gång problemet uppstått. Men jag förstår inte varför det händer och framför allt varför det fungerar!

Är det någon som har teorier/idéer eller tankar? Jag ska försöka svara så gott jag kan men ha gärna lite överseende med att jag inte är något proffs. Så förklara gärna omsorgsfullt.

Hoppas på svar, tack!