Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Inbränning och reklamation

  1. #1

    Inbränning och reklamation

    Har nyligen köpt en Samsung plasma och fått en inbränning på denna efter att stått på en kanal några timmar. Får nu inte bort detta och det kan ju kännas surt. Är nu detta en reklamationsgrej? Vad vet ni om detta?

  2. #2
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lwb Visa inlägg
    Har nyligen köpt en Samsung plasma och fått en inbränning på denna efter att stått på en kanal några timmar. Får nu inte bort detta och det kan ju kännas surt. Är nu detta en reklamationsgrej? Vad vet ni om detta?
    Om det rör sig om några timmar och det inte försvinner efter att du använt "wash"-funktionen, så måste det vara reklamation. Annars, verkar det ju helt sjukt.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Det står väl tillåmed i instruktionsboken att man inte får ha på en stillbild för då bränner den. Därför man har skärmsläckare. Om dom skriver så i manualen så borde det väl vara svårt att få det på garantin ?? Jag körde mkt bilspel på min plasma och då brände varv och hastighetsmätaren in i bilden för dom var ju på samma ställe hela tiden Dock så försvann det efter ett tag när jag höll upp med spelet .

  4. #4
    Men problemet består ju i den logotyp som finns för respektive kanal. Denna logotyp finns ju alltid där. Skrev tidigare ett inlägg här angående inbränningar och det var då många som intygade att detta numera inte är ett problem men visst är det så. Det är fortfarande ett problem och ett stort problem. Jag tycker det är riktigt illa att få en inbränning efter några timmar. Jag har ju försökt att få bort logotypen i högra hörnet och kört rullande WASH några timmar men logotypen finns kvar.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    En del kanaler vet om detta och flyttar logotypen lite hit och dit under sändningarnas gång, Men många bryr sig inte om det. Du får titta på flera kanaler

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss