Det jag var intresserad av var ifall de här meddelandena med "Bad file descriptor" försvann när du ställde om till B: { 00 } ?
En port har man för att tala om vilken tjänst man vill anropa på en viss maskin. Om din server har t.ex. IP-adress 192.168.1.50 så räcker inte det för att anropa den. Man måste också lägga till ett portnummer, eftersom din server kan ha flera olika tjänster igång på olika portar.
T.ex. kan den ha ssh igång som ligger på port 22, den kan ha telnet igång som ligger på port 23, den kan ha ftp igång som ligger på port 21 o.s.v. Så beroende på vilken tjänst jag vill prata med så anropar jag olika portar på maskinen.
Din cardserver är konfigurerad för att lyssna på port 8000, raden:
port = 8000@093E:000000
i oscam.conf ställer in det.
Därför anropar vi IP-adress 192.168.1.50 och port 8000 ifrån newcamd.list.
Du måste svara på de frågor jag ställer annars blir det här helt hopplöst att lösa. Din information är redan väldigt summarisk och slumpmässig och i vissa stycken rent felaktig. Det gör det väldigt svårt att hjälpa till med felsökning. Om jag ställer en fråga för att klara ut något måste du svara på den annars kan vi hålla på till i höst...
Jag ställde frågan hur du hade installerat mgcamd...?
Att felsöka bygger på att systematiskt gå igenom olika möjligheter och utesluta tänkbara felkällor en efter en. Om du då väljer att hoppa över vissa frågor eller bara delger vissa bitar av viktig information så är det närmast hopplöst att försöka hjälpa någon som dig som inte har några som helst egna kunskaper tyvärr...
Så ditt enda hopp är att vara metodisk och göra ditt allra bäst för att svara på de frågor som ställs och ge så mycket info du kan.

Svara med citat