Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Viasat till Azbox

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Någon annan kanske kan bekräfta, men jag har för mig att ett nytt Viasat-kort måste initieras i originalboxen innan du kan använda det i en cardserver...?

    Annars verkar den läsa kortet och det ser ut som om kortet helt enkelt inte är uppdaterat. Du kan slå på autouppdatering genom att ändra raden "AU = cardserv" till "au = 1" i oscam.user och sedan låta mottagaren stå på på en Viasat-kanal någon timme. Men jag är rädd att det kan vara så att kortet först måste initieras i originalboxen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Nu har jag äntligen fått det att fungera. Fick stoppa in kortet i orginalboxen och då kom det fram att ringa ett nummer för att aktivera kortet. Jag ringde och aktiverade kortet, uppgav kortnummer och digitalboxnummer som jag fick på lappen från viasat.

    Är dock osäker om allt funkar som det ska. Får t.ex. inte in SVT HD. Trodde det bara var Viasat HD-kanaler man inte fick in typ Viasat Fotboll HD. Är det så att man inte får in några HD-kanaler alls så är det ju värdelöst.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nej, du får nog inte in några HD-kanaler alls tyvärr. Vad jag vet är alla HD-kanaler på Viasat HW-pairade till deras boxar...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Mgcamd 1.30d till AzBox
    Av theskuggan i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 13:15
  2. Kört fast newcs azbox viasat
    Av theskuggan i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 09:15
  3. Frågor till AzBox-ägare
    Av lazerharp i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 13:52
  4. mg_cfg till AzBox
    Av squad i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss