Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Pixlig bild på vissa kanaler.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger

    Question Pixlig bild på vissa kanaler.

    Kör både satellit och kabel Tv här hemma. Har dock alltid haft problem med att vissa kanaler pixlar sig och inte fungerar alls.
    TV3 samt Kanal 5 går ej att se på. Medans man kan se på samtliga Cmore kanaler. Tänkte att kablarna är väl gamla, men drog ny kabel idag till ingen nytta.

    Mottagaren är en dm500c,
    Kabeltv nätet är Canal Digital.

    Kan boven i dramat vara den som är på bilden nedan.? Det är inkommande kabeltv nätet.
    Ifall det skulle vara så skulle det vara önskvärt att få tips på att köpa en ny på Kjell. c o m

    20130510_222105.jpg

    Tack på förhand.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Justera parabolen och ta kanalerna från CD sedan.

    Alternativt göra kanalsökningar för att se om kanaler har flyttats på av CD och CH.

    Koppla förbi switchen och se vad som händer.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...belhona-p30415

    köp en sån och testa utan switchen?

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, man kan byta splittern mot en som går upp även på satellit frekvenserna, min första reaktion är, byt den där usla 0.5 kabeln du har i bilden, 0.8 eller 1.0 (eller 1.1) kabel är bättre, speciellt om man vet att mottagningen är dålig via källan, t.ex. antennen. Vad gäller parabol kan man kompensera genom att skaffa bättre metall parabol, och större storlek. Du kan alltid göra om kontakterna, det är viktigt man inte får koppling mellan mittledare och skärm så man ska vara noga när man skruvar på kontakterna.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Var lite snabb när jag skrev igår. Via Parabol har jag inga problem, men då jag hade en dm500c kvar sedan man bott i lägenhet tänkte jag nyttja den i gästrummet.
    kabeln är 0.6 får kanske byta den igen, och inte lyssna så mycket på personalen där man köpte kabeln. Tar gärna tips på en bra kabel från kjell.c o m då jag svänger förbi där på måndag. Testade att ta bort splittern idag och körde direkt till boxen och det blir fortfarande pixlig bild på ca 7 kanaler.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det kan ju vara så att kabeln är knäckt eller fått stryck. Kjell har färdig kabel att köpa, sedan är frågan vad som passar bäst, men om du har en annan box, kablar och allt och den funkar bra, prova boxen där du har din dreambox som ger dig pixlig bild, funkar den boxen bra. Då kan det ju vara något med din dreambox och inte själva installationen.

Liknande ämnen

  1. Pixlig bild på et9000 och OpenVix 3.0
    Av Omikr0n i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 15:30
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 10:11
  3. Hackig/ingen bild på vissa HD kanaler
    Av Mike T i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 09:28
  4. Ingel bild på vissa kanaler DM600C
    Av Gremlins i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 21:54
  5. Risig bild på vissa kanaler plötsligt
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 15:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss