Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sirius/Viasat hittar bara några få kanaler.

  1. #1

    Sirius/Viasat hittar bara några få kanaler.

    Har en Viasat HD box som fungerar perfekt signal 82 % på alla kanaler och 100% signalkvalitet.
    Bytte till en VU och då hittar den bara ett antal kanaler tror det var runt 44 st.
    Någon som kan ge en hjälp på traven var problemet är. Inställningar etc.

    Kalle B

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Har du provat med manuell sökning.....prova lägga in några frekvenser manuell om du får in kanaler så måste du lägga in senaste xml.file

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Har du dubbla huvuden ? Har du lagt Thor (0.8W) samt Sirius /Astra (4.8E) rätt i switchen ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Är det "rätt" kanaler du hittar? Du kan ha ställt in parabolen mot en annan satellit än ASTRA4 (f.d. SIRIUS)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    astra 4 (viasat) ligger numera på 4,9 grader

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    hmmm han pratar bara om viasat vart fick du cd ifrån ?

  7. #7
    Hej,
    Ett LMB och ingen switch och parabolen ligger på rätt satellit Sirus/Astra i annat fall hade jag ju inte fått in samtliga Viasat kanler i min HD box från Viasat. Men som sagt när jag kopplar in den nya boxen VU så hittar den bara ca 4o kanaler. Jag kan ju se i satfinder (VU boxen) att signalstyrkan är mycket bra.
    Parabolen är en f d canal digital, hade det tidigare, men nu har jag några år haft Viasat. Riktade bara om den och har som sagt fungerat strålande. Kan det vara LMB som VU är känslig för ? Just nu fattar jag inte vad det kan bero på. Lånade ut VU boxen till en kompis som har CD (Thor) och då fungerade den och hämtade hem hela utbudet men som sagt Viasat fungerar inte bra. Kompisen har samma parabol som jag själv och med samma LMB (enbart ett) men riktat då mot Thor.

    Kalle B

    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Har du dubbla huvuden ? Har du lagt Thor (0.8W) samt Sirius /Astra (4.8E) rätt i switchen ?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kallebalonka Visa inlägg
    Hej,
    Ett LMB och ingen switch och parabolen ligger på rätt satellit Sirus/Astra i annat fall hade jag ju inte fått in samtliga Viasat kanler i min HD box från Viasat. Men som sagt när jag kopplar in den nya boxen VU så hittar den bara ca 4o kanaler. Jag kan ju se i satfinder (VU boxen) att signalstyrkan är mycket bra.
    Parabolen är en f d canal digital, hade det tidigare, men nu har jag några år haft Viasat. Riktade bara om den och har som sagt fungerat strålande. Kan det vara LMB som VU är känslig för ? Just nu fattar jag inte vad det kan bero på. Lånade ut VU boxen till en kompis som har CD (Thor) och då fungerade den och hämtade hem hela utbudet men som sagt Viasat fungerar inte bra. Kompisen har samma parabol som jag själv och med samma LMB (enbart ett) men riktat då mot Thor.

    Kalle B
    Har du en uppdaterad satellites.xml? Vad händer om du gör en manuell sökning på någon transponder?

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 19:13
  2. Hittar inga kanaler på sirius.
    Av wba i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 18:35
  3. DM800HD hittar knappt några kanaler
    Av Meecrob i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:22
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 20:17
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 15:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss