Hej!

Hoppas det inte redan finns en tråd för detta men jag kunde inte hitta något.

Jag har idag följande uppsättning.
2 paraboler med total 4 twin LNB:er. Från varje LNB går det 4 kablar till 2 switchar. Varje switch är sedan kopplad till en varsin mottagare Dreambox DM600s och en gammal Nokia box.

I dreamboxen så har kör jag med cardsharing via internet (har fiber internet som funkar klockrent).

Mit problem är att dreamboxen har börjat hänga sig när jag ska försöka använda fjärren. Ibland går det ibland inte och ibland får man vänta några minuter tills den reagerar på fjärren. Boxen är kopplad till en Samsung 51" plasma tv. Det konstiga är att det har fungerat bra förut. Jag får samma problem om jag kopplar bort boxen från internet. Om jag flyttar boxen till en annan tv så verkar den fungerar, tror inte det är fel på själva boxen.

Jag har även provat att byta ut diseqc switchen utan resultat. Jag har kopplat om så att dreamboxen tar från nokia boxens switch istället och även det utan resultat.
Boxen verkar hänga sig när den får in signal alltså när jag har bild på tv:en. Om det är svart på rutan då kan jag bläddra i boxen dvs gå in i menyer och så men så fort jag får bild då börjar den krångla.

Jag fattar inte vad det är fel. Verkar inte vara boxen, LNB:erna eller switchen. Vet någon vad det kan vara?