Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: Stream från Dm via tuxbox?

  1. #31
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kurdsson Visa inlägg
    Så här har jag inställt.
    1 hotbird
    2 sirius
    3 thor
    3 typ tomt

    Menar du att jag ska lägga in 7e också på 2 an tillsammans med sirius? Går det välja 2 st i menyerna?
    Bara lägg till 7E som vanligt. Håll koll på numreringen 0-1-2 osv.
    LNB 3 i ditt fall om du lägger det på den tomma raden. Annars välj "ej standardkonfiguration", ny.
    7E ska alltså ha samma DiSEqC-inställningar som du har för 4.9E. A/B i mitt fall.
    Spara och gå ut ur menyn. Ladda om kanallistan. Starta om boxen (eller enigma).
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Bara lägg till 7E som vanligt. Håll koll på numreringen 0-1-2 osv.
    LNB 3 i ditt fall om du lägger det på den tomma raden. Annars välj "ej standardkonfiguration", ny.
    7E ska alltså ha samma DiSEqC-inställningar som du har för 4.9E. A/B i mitt fall.
    Spara och gå ut ur menyn. Ladda om kanallistan. Starta om boxen (eller enigma).

    Fy fan vilka proffs det finns. Nu har jag fått det o funka...tack alla...

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Sorry boys. Hackningarna har blivit bättre men inte helt bra. Prova med vlc o stream till dator, samma fel. Ska till en kopis ikväll med raspberry och prova streama med hans dm 800 o se om det blir nån skillnad.Blir det bra så är det dm 500 som inte pallar med. Då blir det att jag beställer en sån.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    OK, otur.
    Kolla inlägg #3

    800se blir säkert bra, men det är entrylevel, och du har väl haft ditt insteg iom 500:an.
    Så gå på top notch Solo2 m BH, så kommer du att kunna streama/transcoda 3G till till mobil.
    Ja HD fungerar WiFi till raspbmc tom, så har du hyfsad täckning därute så ....

    edit ångrade mitt råd, det låste ju inte på 7 grader för mig, men du bor kanske längre söderut, eller större wok. Så jag vet inte...... Eller också kan jag inte.....(det heller)
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-05-25 klockan 19:51.

  5. #35
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Har du aktiverat zapstream? Sys.inställningar / Webbgränssnitt
    Kondensatormodden kommer att förbättra det avsevärt men löser förmodligen inte problemet helt på kanaler med hög bitrate (SVT1/2, 0.8W)

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Zapstream, den trodde jag var borta på openpli e1.

    edit: var in o titta på deras forum, och det verkar var att de kör med zapstream, som på den gamla goda tiden. Mitt ifrågasättande kom från att jag backade från openpli till Pli Jade igen på min 7020, just för att zapstrem inte fungerade, och Jade snurrar på den fortfarande.
    Men som sagt det var på medeltiden
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-05-26 klockan 06:11.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    OK, otur.
    Kolla inlägg #3

    800se blir säkert bra, men det är entrylevel, och du har väl haft ditt insteg iom 500:an.
    Så gå på top notch Solo2 m BH, så kommer du att kunna streama/transcoda 3G till till mobil.
    Ja HD fungerar WiFi till raspbmc tom, så har du hyfsad täckning därute så ....
    Ja som samt jag är ute efter en ny box. Jag har lite svårt skilja mig från dm. Jag har kommit fram till att jag behöver en med 2 tuner. Typ 7020 hd. Så att jag kan titta på en tunern o streama med den andra. Men du menar att Kotch solo 2 är typ den bästa man kan ha eller? Känner inte igen den är den svår och göra med?

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Har du aktiverat zapstream? Sys.inställningar / Webbgränssnitt
    Kondensatormodden kommer att förbättra det avsevärt men löser förmodligen inte problemet helt på kanaler med hög bitrate (SVT1/2, 0.8W)
    Zapateros stream är aktiverat men samma resultat.

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Solo2 m. BH är såvitt jag känner till den enda som kan transcoda "krympa/shrinka" streamen så du kan köra över 3G.
    dock inga CAM, men det är ju inget problem.
    default 8001=stream 8002=transcodadstream
    men som sagt den låste inte på 7 för mig, men inga problem på de två nordenpositionerna

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Solo2 m. BH är såvitt jag känner till den enda som kan transcoda "krympa/shrinka" streamen så du kan köra över 3G.
    dock inga CAM, men det är ju inget problem.
    default 8001=stream 8002=transcodadstream
    men som sagt den låste inte på 7 för mig, men inga problem på de två nordenpositionerna
    oki. För med openpli så låser det för mig med 7E. Så hade jag inställd.
    0 hotbird
    1 sirius
    1 eutelsat (7e)
    2 Thor.

    Vet e fan om jag bara ska skaffa en dm 800 se o slippa krånglet. Har 2 små barn o har verkligen ingen tid o fixa trixa. Samtidigt så vill man ju köra rätt grejer så att man slipper ångra sig..

Liknande ämnen

  1. Ta upp stream från annan Dreambox
    Av pelle_ag i forum Dreambox
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:20
  2. problem med stream från db till pc
    Av LancelotSweden i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 21:44
  3. stream från db dör regelbundet
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 18:24
  4. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss