Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vu+ solo2

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    118
    Tackad
    3 gånger

    Vu+ solo2

    Hejsan efter att ha haft en DM800 sen dom kom ut så har det gjort sitt. Så nu har jag investerat i en VU+ solo2 , jag har lagt in openpli 3 och mgcamd och fått det att rulla på , men det verkar vara nån inställning i mgcamd som inte är riktigt inställd . Jag måste göra omstart med jämna mellanrum, så hade jag inte det med dreamboxen. Nån som kan hjälpa mig med tips på vad som ska redigeras så att det blir stabilt ? Kanske rent av en annan image/Cam ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Mgcamd ingen aning den rullar för mig iaf. men vi kankse inte ens köra samma version av densamma.

    Jag gillar pli/openpli på DB, men på solo2:an kör jag http://www.vuplus-community.net/boar...erspace.12663/ efter att bara en kort stund provat openpli.

    Den har tex inbyggd transcoding typ stream ut till 3G telefon eller scandic, utan portforward av port 80

    edit blev en smiley som inte var meningen bytte ord.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    118
    Tackad
    3 gånger
    jag har nu lagt in black hole imagen men sen tar det stopp. Ska man lägga in nån softcam typ mgcamd eller cccam eller vad göra ?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Men jag svarade ju nyss på denna fråga, tänk att jag har så svårt för Ithings.
    Försöker en gng till dårå
    i mappen /usr/camscript finns en startfil för CI (commoninterface), kopiera den till nytt "lika" namn
    ersätt ci i namnet med med cccam lr mgcamd else filnamn lika som orginal i början å slutet.
    När du sedan öppnar denna i din editor så förstår du hur det funkar, binär till /usr/bin osv
    Om du gjort rätt ska du sedan kunna byta cam under blå knapp.

    hoppas allt blev rätt långt till boxen

    annars fiins ju typ TSpanel vilket ej rekomenderas.

    orka stavningskolla å nu åker jag vidare till ett supportärende

Liknande ämnen

  1. vu+ solo2 med smargo
    Av Biasse i forum Hårdvara
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 19:47
  2. Vu+ Solo2 och värme?
    Av jizeta i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 22:53
  3. VU+ Solo2 VS Dreambox ?
    Av satwizz i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 16:06
  4. [LÖST] Vu+solo2 med Peterpan
    Av Robban2 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-06, 21:28
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss