Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: problem med att flytta filer till ny Sunray 4 800hd se

  1. #1

    problem med att flytta filer till ny Sunray 4 800hd se

    Tjena!
    Fick hem en ny Sunray 4 i veckan och la igår in image och mgcamd på den. Nu vill jag kopiera över lite filer från min gamla dreambox. Funkar bra att kopiera filerna över till min mac. Men när jag sen ftpar mot den nya boxen så kan jag inte lägga över nått. Bläddra runt går bra men verkar inte har rättigheter att skicka dit något. Hur kan detta komma sig? Är inloggad som root.

    Väldigt tacksam för hjälp. Är helt värdelös på det där med kommandon i terminalen så förklara så lätt som möjligt! =)

    mvh
    nort

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    har du fått boxen att fungera ? alltså bild på FTA kanal ? låter som nått knas med flashen, du har alla rättigheter som root

  3. #3
    ja jag har fått igång den. Tror jag lyckades skicka över filerna nu. Gick inte via Finder i macen men när jag laddade hem ett ftp program så verkade det gå bättre =)

Liknande ämnen

  1. Sunray 800hd se SR4 3in1 tuner.
    Av honken08 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-16, 09:49
  2. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 11:58
  3. Nätverk funkar ej Sunray 800HD SE
    Av hockeylimpan i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 21:12
  4. Sunray 800hd se Wifi Parabol
    Av jonas36 i forum Övriga mottagare
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 17:54
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 05:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss