Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Mottagningsproblem DM800se, 370mhz

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    så du har boxer via antenuttaget i lägenheten/huset om ja förstår rätt

  2. #12
    Har en Dreambox via det digitala marknätet, alltså ej någon antenn utan husets "antennsladd" om du förstår hur jag menar?

    Stör bara svt1, svt2 tv4 och svt24/barnkanalen och endast på dreamboxen. Andra TVn som jag kör via tvns inbyggda box fungerar utan problem.
    Funkar även ifall jag kopplar antennsladden direkt till TVn som dreamboxen normalt är kopplad till.. Känns som att problemet borde vara i dreamboxen?

    Funderar ifall 4G filtret skulle avhjälpa något till detta då det ej är någon fysisk antenn på huset..

    Tack för alla svar!

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har inget med 4g att göra det stör inte så
    måste va något med din db och inställningar
    eller vad du kör med oscam eller

  4. #14

  5. #15
    Hej alla!

    Tänkte bara meddela att det löste sig till slut.
    Körde en ny kabelsökning med raderade gamla kanaler samt startade om allt en par gånger. Nu funkar det okej igen!

    Tack för all hjälp.

  6. #16
    Lånar tråden, ämnet passade perfekt.

    Har själv samma problem med min box, en klonad 800HD-SE cable. Har comhem i lägenheten och det är just frekvens 370mhz som spökar med dålig mottagning/störningar i signalen. Här ligger bla svt1 hd och vissa av c-more sportkanaler, brutalt jobbigt med bild som stuttrar. Har även hört från en kompis kompis med signalproblem på samma frekvens! (minns dock inte om han hade cable eller terr)

    Jag har misstänkt wifi som boven i dramat eftersom störningen försvinner/minskas radikalt om jag kör trådat nätverk. Givet placering av uttag och möblemang är dock inte trådat ett alternativ. Någon som har en förklaring till detta fenomen? Känns osannolikt att det ska vara trådlös kommunikation som stör en trådad antennkabel?

    Tips mottages tacksamt!

    Mvh

  7. #17
    Problemet har uppstått nu igen och är nu faktiskt ännu värre.. Och på fler kanaler.
    Stör fortfarande mest på 370mhz där som tidigare nämnt SVT1,2 osv ligger.

    Provat flasha om dreamboxen med ny openpli image men samma problem kvarstår.. även provat flytta dreamboxen till sovrummet där jag har kört via tvns digitalbox utan problem. Dreamboxen har samma problem även där.

    Kan det vara tunern som spökar? Tycker dock ändå fortfarande det är konstigt att den på vissa frekvenser fungerar utmärkt..


    E-man:

    Har du också sunray4?

    Mvh

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    köp en ny antennkabel bara de kmr lösa dina problem, kan ha bra signal på vissa kanaler och 1002000 i ber på andra. köp ny antennkabel båda två och kör med ethernet cable

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...nnkabel-p69603 denna kööör ja med o många andra ja känner den funkar perfekt

  10. #20
    Hej och tack för input!

    Har tidigare provat att byta antennkabel dock av samma billiga sort som den jag använder nu, se länk -> http://www.dustinhome.se/product/501...able-100hz-5m/

    Kanske kan vara idé att testa byta ut kabelnsom du rekommenderar Castro. Tycker dock fortfarande det är skumt att det fungerar utmärkt via tvns inbygga digitalbox... med samma kabel.

    Är det så att dreamboxens tuner är känsligare mot dessa störningar än andra mottagare?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  2. Ny dm800se
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 10:20
  3. Mottagningsproblem i Gbg?
    Av hnhl i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 07:01
  4. Mottagningsproblem
    Av phera i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 12:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss