Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fungerar EPG info med Boxer?

  1. #1

    Fungerar EPG info med Boxer?

    Mythtv kör sin EITScan men den verkar inte hitta någon data-är det någon som har det fungerande?

    När jag körde med ComHem så fungerade det fint, men efter bytet till Boxer så har ingen programdata kommit in.

  2. #2
    Hej,Det skall inte vara några problem med EIT på Boxer via DVB-T. XMLTV är dock att föredra med EPG info som sträcker sig längre fram och bättre koll på säsong/avsnitts info mm.

  3. #3
    Tack för ditt svar! Med att det inte skall vara några problem: menar du att det fungerar för dig? För det är inte självklart att det fungerar, för några år sedan så skickade tex Boxer bara med typ programnamn samt lite mer och man var tvungen att abbonera på en extratjänst för att få fullständig EPG. Och när jag hade ComHem så skickade EPG info bara på vissa kanaler (som mythtv inte automatiskt verkade att scanna....)

    XMLTV är att föredra, men finns tyvärr inte för alla tvkanaler, ett exempel är Eurosport/Eurosport 2 där det inte finns någon data hos tvswedb/tvsajten sedan åtminstone 2012.
    Om någon har tips på var man kan få XMLTV info för Eurosport så skulle det uppskattas mycket!

  4. #4
    Hej,Det finns en nyare xmltv tjänst idag som heter tvzon:http://xmltv.tvzon.se/På Ubuntu / Debian av nyare snitt (säkert andra distar med) så finns tvzon med.

  5. #5
    Det var ett tag sedan jag körde Mythtv men jag har för mig att det inte var några problem att köra eit på de kanaler som ev saknas i xmltv. Men Eurosport / Eurosport2 finns hos tvzon iaf.

  6. #6
    Tack för ditt svar (igen )!

    Eurosport finns inte på tvzon, så vitt jag kan se. Eller mer exakt, det finns filer med namnet eurosport, men de är tomma.

  7. #7

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 21:20
  2. Prog.info comhem/canal digital/boxer
    Av baron1 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 20:22
  3. INFO om nya Boxer systemet
    Av headshead i forum Boxer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 16:40
  4. Info om boxer nya kort till våren
    Av seullim i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 12:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss