Ja
eller de på samma mux
eller ngt fler om du har kabel in i b och a=loopthrough
Kolla tidigare greyed o highlighted när du spelar in
Varför denna konstiga inkoppling ?? Av din tv
Ja
eller de på samma mux
eller ngt fler om du har kabel in i b och a=loopthrough
Kolla tidigare greyed o highlighted när du spelar in
Varför denna konstiga inkoppling ?? Av din tv
Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-05-31 klockan 11:24.
Tänk såhär om du har en kabel:
Alla kanaler ligger på olika polarisationer och band.
Du har totalt 4 kombinationer. Och du kan bara titta på en åt gången med loopthrough.
Säg att du har 4 "klumpar/kombinationer" med kanaler, en klump med 10 kanaler, en annan med 10 och så vidare.
Tittar du på SVT1 så kan du kanske titta på 9 andra kanaler från den "klumpen"
Tittar du på en kanal från en annan "klump" så kan du se på 9 kanaler från den klumpen.
Och så vidare.
Skaffar du LNB med 2 utgångar och drar ner 2 sladdar så kan du titta på 2 olika "klumpar" samtidigt oberoende av varandra.
Sen har jag för mig att loopthrough inte fungerar på solo2, någon bugg i drivrutinerna. Men kan va åtgärdad.
Så då kan du bara kolla på ännu mindre "klumpar" alltså bara på kanaler på samma frekvens.
Hoppas min dåliga förklaring gav något.
Oki..men kan se tex vilken klump SVT1 är i? Jag har redan lnb med 2 utgångar. Om jag drar ner en till kabel från parabolen och kopplar in i toner b? Då måste jag ställa i konfigen att b ska loppa a eller? Men jag kan ändå se 2 klumpar av 4? Då är det ju bättre att jag drar ner en kabel o kopplar in i min gamla dreambox i uterummet? Då kan jag väll se allt?
Oki. Då byter vi ämne) jag är väldig tacksam för ära tips och hjälp. Nu vet jag vad jag ska göra. Dra ner en till kabel från parabolen in i toner b. Provade igår o köra med pajen trådlöst men det ståg hela tiden att vu+ klienten hade tappat kontackt. I värsta fall får jag köra trådat från raoutern. Uppdatering kommer...
Nu är en ny kabel dragen från parabolen och inkopplat på toner b. Jag valde att prova med tuner a= lika med toner b. Funkade kanon. Nu är jag nöjd. Finns massa annat man kan göra med boxen. har ni nån tips så dela med der.Tack alla för all hjälp. Utan er hade det inte funkat.
va bra att du fick det att funka med A=B, började tvivla...![]()