För tillfället skiter jag högaktningsfullt i dig, jag försöker också få igång TS grejer, men du sprider osanningar och kan aldrig erkänna att du har fel. Han kan väl lära sig rätt och hur det fungerar från början istället för att lära sig från en som dig?
Och vad fan spelar det för roll vad han har för image? Enigma hanterar kanallistor på samma sätt i alla images. Så en scan per satellit gäller även om han kör BH. Skaffa fakta och kunskap istället för att leka kung.
Edit: Mina grejer var bara ett exempel på hur en uppsättning kan se ut, och då är det bättre att ha varje tuner konfigurerad för sig. Alla har inte samma setup som du och kan köra B=A, men det fattat väl inte du.
Först skriver du själv om din setup men jag får inte nämna min, ok, förlåt kungen cyborgpunte, ska aldrig mer skriva här.......... Hahaha
Bara för att jag lyckas förklara på ett enkelt och pedagogiskt sätt så att TS fattar så ska du direkt hugga och starta krig. Som en katt som blivit av med sitt revir. Du kan inte ha det lätt.
Senast redigerad av rodak den 2013-06-01 klockan 05:29.
@rodak, du har säkert rätt.
Om du någon gång vill förkovra dig googla andragogik, du behöver nog inte mer studielån för det.
Ojjj, och jag som trodde att ett forum var just ett forum, alltså ett ställe där vi utbyter information på ett snabbt och enkelt sätt.
Ush så fel jag hade.
Då tycker jag att admin byter ut hela forumet mot en google länk.
Hade jag haft studielån så hade jag inte haft råd att köpa detta forumet, men nu funderar jag starkt på att lägga ett bud ifall admin inte vill göra om det till en google länk.
Då får jag möjlighet att göra det.
@admin kan du vara bussig och ta bort forumet och köra redirect till google? Eller är comhit till salu så jag kan göra det?
Oki. Då byter vi ämne) jag är väldig tacksam för ära tips och hjälp. Nu vet jag vad jag ska göra. Dra ner en till kabel från parabolen in i toner b. Provade igår o köra med pajen trådlöst men det ståg hela tiden att vu+ klienten hade tappat kontackt. I värsta fall får jag köra trådat från raoutern. Uppdatering kommer...
Nu är en ny kabel dragen från parabolen och inkopplat på toner b. Jag valde att prova med tuner a= lika med toner b. Funkade kanon. Nu är jag nöjd. Finns massa annat man kan göra med boxen. har ni nån tips så dela med der.Tack alla för all hjälp. Utan er hade det inte funkat.
va bra att du fick det att funka med A=B, började tvivla...![]()