Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Live tv och solo2

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger

    Live tv och solo2

    Hej. Har försökt fixa live tv o solo i några dagar men det går ingen bra.Har aktiverat live tv och enigma vu+. där har jag ställt in ip o användarnamn,ingen lösen för att jag inte har nån på solo2.Har aktiverat mpeg 2.Igår så fick jag fram svt hd 1 o 2 men det hackade ganska mycket. men jag fick inte fram nån kanal som inte var had...hjulet snurrar o det står att den arbetar i 2 sek sen slutar den.Jag har köpt nytt sd kort och provat med en ipad laddare. Efter det så får jag fram enbart tv3 hd och den hackar inte tack o lov. Men jag får inte nån annan kanal o funka.Kör openpli . Nån som har en tips `?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Ja, du vet ju vad jag har.
    det jag tänker på är :
    pajtyp ?
    Använder du 2 tuners ? 2nerledningar eller loopthrough eller bara 1tuner
    För mig går det utan problem om man bara använder 1kort, vid 2 kort kan det pixla ibland dock väldigt sällan, använder alltså båda tuners.
    har du uppdaterat XBMC såväl som o/s ?
    har du typ 1A ?
    många usb grejer i pajen ?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Alltså jag kör bara a tuner. Inget kopplat på usb. Kör raspbmc, jag har ju ipad laddaren så den är minst 1A. Det värsta är att jag har 2 st raspberry och det är samma på båda. Blir galen snart....

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Då kör du kablat alltså, och båda pajerna är med största minnet,

    -"bara a tuner" -"Men jag får inte nån annan kanal",
    du kommer ihåg vad som skrevs i den där andra tråden,
    angående samma mux, looptrough och 2 nerledningar.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Då kör du kablat alltså, och båda pajerna är med största minnet,

    -"bara a tuner" -"Men jag får inte nån annan kanal",
    du kommer ihåg vad som skrevs i den där andra tråden,
    angående samma mux, looptrough och 2 nerledningar.
    mannen...det är mycket nya ord som jag inte hänger med...jag kanske var lite oklar när jag brättade....båda mina raspberry är 512mb. Jag kör bara Ā tuner.jag får fram kanallistan men ingen bild. Förut fick jag nån hd bild men just nu funkar ingen. Har bytt till black hole och tycker att solo2 funkar mycket bättre med den. Snabbare liksom...Från andra tråden kommer jag ihåg att ni snackade nåt om looptrough men fattade noll..) frun o barnen börjar tröttna på mig..hoppas ni inte gör det snart)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    typ så här
    Som du har nu med en nedledning:
    Om du startar en inspelning på en kanal, så får du många utgråade kanaler i din favoritlista, men de som fortfarande är highlighted kan du byta till, dessa kan du också antagligen streama om du har tur
    Om du kör looptrough (antennkabel in på B & A=looptrough) får du ett antal till kanaler som du kan titta på alt. streama
    Med två nerledningar, ja det blir liksom som 2 helt individuella mottagare, frun en kollar du den andra.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    typ så här
    Som du har nu med en nedledning:
    Om du startar en inspelning på en kanal, så får du många utgråade kanaler i din favoritlista, men de som fortfarande är highlighted kan du byta till, dessa kan du också antagligen streama om du har tur
    Om du kör looptrough (antennkabel in på B & A=looptrough) får du ett antal till kanaler som du kan titta på alt. streama
    Med två nerledningar, ja det blir liksom som 2 helt individuella mottagare, frun en kollar du den andra.
    men kan detta ha nåt med att det inte funkar o stream? Jag provade o ställa tuner b som loop o live tv jobbar lite mer nu men fortfarande ingen bild( nu är jag trött i pallen...undar om nånsin får igång streamingen...men jag fattar inte varför det funkar för dig o inte för mig.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Säkerställ först att frun tittar på samma kanal som du försöker streama.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Jag har både rasp och solo kopplat till samma tv...en ny fråga...jag har ju bara en kabel in i tuner a. Kan jag koppla vidare från tuner b o sen vidare till min dreambox? Funkar det?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Fattar inte vad du menar:
    Har du EN tv med hdmi_in_1 = solo2 hdmi_in_2=pajen,
    så måste du fortfarande ha samma kanal på solo2 och pajen, för garanterad streamfunktion.


    vidare till dreambox: NEJrekommenders ej, på ditt ansvar om du provar

Liknande ämnen

  1. vu+ solo2 med smargo
    Av Biasse i forum Hårdvara
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 18:47
  2. vu+solo2
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 14:45
  3. Vu+ solo2
    Av nullebulle i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 17:46
  4. [LÖST] Vu+solo2 med Peterpan
    Av Robban2 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-06, 20:28
  5. Vu+ solo2 och duo2
    Av heggi i forum Vu+
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 11:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss