Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: BBB IPTV och cardsharing

  1. #1

    BBB IPTV och cardsharing

    Ok, helt ny på detta men skall precis flytta till ett hus.
    Scenariot är följande.
    Jag kommer flytta in i ett hus med fiber och tänkte köra 250mb up och ner från bredbandsbolaget och då även lägga till deras Viasatsilver paket. Det slog mig då att jag endast kan se detta på en TV?
    Kan man köra cardsharing/cardsplitting även på IPTV eller går det åt skogen?
    Om ja, vilket sätt är enklast? Arbetar som Nätverkstekniker så det tekniska borde inte vara något problem men vilken väg kan man gå?
    Dreambox? Egen server med kortläsare och i så fall, kan man köra det på en virtuell server VMware, Hyper-V etc?
    Eller bara en Cardsplitter?

    HJÄLP

  2. #2
    Har exakt samma problem! Om du hittar nån lösning på detta får du gärna PM:
    a mig :-)

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Gissar att det kört, samma som andra ip-tv leverantörer. Är nog tvilling/trilling som gäller
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Glenns, nej det går inte. Jag vet ingen IPTV lösning i Sverige idag där man kör med kort, allt är mjukvarulösningar på olika plattformar, man är också hänvisad till boxen som leverantören förser dig med. I alla fall än så länge. Om jag inte minns fel så går det mot att man kanske på sig får oberoende IPTV plattform så att man kan använda en IPTV box till flera leverantörer, eller byta mellan dem osv. Men det dröjer nog innan det blir så.

    Vill du kortdela, välj annan lösning.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Glenns, nej det går inte. Jag vet ingen IPTV lösning i Sverige idag där man kör med kort, allt är mjukvarulösningar på olika plattformar, man är också hänvisad till boxen som leverantören förser dig med. I alla fall än så länge. Om jag inte minns fel så går det mot att man kanske på sig får oberoende IPTV plattform så att man kan använda en IPTV box till flera leverantörer, eller byta mellan dem osv. Men det dröjer nog innan det blir så.

    Vill du kortdela, välj annan lösning.
    Hm där har du nog fel, min polare har IPTV från bredbandsbolaget och han har kort i sin box.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    liden, nja. Om man kör med vanliga smartcards, då finns det säkert en möjlighet att kortdela. Jag visste dock inte att det fanns IPTV lösningar med kort. Jag trodde alla körde med mjukvarukryptering som Telias IPTV.

    Då kan man fråga sig om det finns några andra IPTV lösningar som kör med smartcards, som används i Sverige ?

    Intressant att veta.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    liden, nja. Om man kör med vanliga smartcards, då finns det säkert en möjlighet att kortdela. Jag visste dock inte att det fanns IPTV lösningar med kort. Jag trodde alla körde med mjukvarukryptering som Telias IPTV.

    Då kan man fråga sig om det finns några andra IPTV lösningar som kör med smartcards, som används i Sverige ?

    Intressant att veta.
    Det har jag faktiskt ingen aning om men jag är lite småsugen på att skaffa iptv från bbb och testa om det går att få igång med oscam eller dyligt

Liknande ämnen

  1. IPTV via XBMC PVR ?
    Av htilly i forum IP-TV
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 16:38
  2. Iptv
    Av jobr i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-15, 00:02
  3. Iptv
    Av flottaren i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 23:40
  4. IPTV box hur ?
    Av elements i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 00:39
  5. IPTV?
    Av acidcoke i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 06:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss